Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1144027
Tjenare!

Bägge fönsterhissar fram funkar inte.

Från början var ingen fönsterknappdosa bytt, och då kunde man från förardörren hissa ner
och upp de bakre fönstrena, såväl från de bakre dörrarna. Dock hände inget med de främre
fönsterhissarna från varken förardörren eller främre passagerardörren.

Jag tänkte att de säkert är knappsatserna som är sönder och bytte dem båda men absolut ingenting ändrades.

Tips? :/
#1157975
Har nu kollat förardörren efter lite möd o svett, Hittade ingen kabelhärva som tagit stryk, dock var jag lite tveksam hur man drar upp och kollar kablarna precis mellan dörren och karossen så det lät jag bli tills nästa gång.

Dock fann jag att när jag trycker ner fönsterknappen så går det 12volt till fönsterhissmotor, utan att något händer, så jag gissar på att de isåfall är slut på bägge sidor och måste bytas. Någon skillnad på artikelnummer på dessa prylar? Tar dem annars från skroten.

Dock nu efter att jag slitit lite i kabelhärvan så har ett annat fel blivit värre, och det är att bilen nu låser upp sig sälv mer frekvent. Förut var det inget problem, hände 1-2 ggr i veckan, fast nu efter att jag går till bilen efter plugget så är den alltid upplåst :O
#1157986
Verkar ju vara motorerna som gett upp då men att båda gjort det, tja blixten slår tydligen ned på samma ställe 2 ggr.
Mätte du förresten spänningen till motorerna med kablarna anslutna till motorerna?

Är det bara när du lämnar den på skolan den låser upp sej?

Vill du ha elschema till bilen så kan du googla på volvowiringdiagram :wink:
#1158571
Kena skrev:Verkar ju vara motorerna som gett upp då men att båda gjort det, tja blixten slår tydligen ned på samma ställe 2 ggr.
Mätte du förresten spänningen till motorerna med kablarna anslutna till motorerna?

Är det bara när du lämnar den på skolan den låser upp sej?

Vill du ha elschema till bilen så kan du googla på volvowiringdiagram :wink:
Jo nej , den låser upp sig nog var jag än parkerar den.

Och jo jag testade om det kom någon volt in direkt på motorn då man tryckte ned knappen. Och det gjorde det, så kablarna är hela.

Har kollat lite och på nästa modell av v70 så var tydligen sirenmodulen dålig och ville få låset på den versionen av v70 att låsa upp sig lite då den vill, är det något som min v70 av den första generationen kan ha något samband / trubbel med?
#1158625
Hmm, finns väl egentligen bara 2 saker som ska larma av och låsa upp dörrarna. Det ena är fjärrkontrollen och det andra är när man vrider om nyckeln i dörrlåset. Så, fjärrkontrollen kan man väl räkna bort så återstår då låskistan i dörren.... Lite konstigt dock att det tar ett tag innan den låser upp???
#1158697
DayDreamer skrev:Avskavda kablar mellan dörr och kaross kan orsaka samma problem, men du hade väl redan kollat där och inte hittat något?
Jonej, skrev att jag inte hittade något inne under inredningen i dörren som verkade skumt bland kablarna, men att mellan dörren och karossen har jag inte riktigt alls bra koll på hur man får ut hela kablaget och kikar på det :/ Finns det några händiga videos för det eller är det bara å riva och slita utan att man har sönder hela kontakterna?
Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)

Batteri styrka på 12.1 efter vila är in[…]

Är det värt pengarna att montera en s&a[…]