Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1110374
Har köpt en fin -98 V70 xc med en trist eftermarknadssteroe som ska uppgraderas till orginal.

Sc-900 är redan inköpt på blocket, men jag behöver effektförstärkaren och sladdvindan till denna. Egentligen hållaren också så att jag får fast den under passagerarstolen.

Volvo verkar ha slutat sälja och jag hittar inget direkt på internet( tänker inte betala 3000). Är det någon här som har ett tips?

Har hittat en pa-200 för den nyare v70n med sladdvinda, fungerar den till en sc-stereo?
#1110391
Vill du absolut ha orginal får du vara beredd att betala, om du nu inte lyckas hitta en beggad. Tror inte Pa-200 går att ansluta till SC stereon, men jag jag kan ha fel, Är du beredd att ta ett eftermarknadsteg fins det ju hur mycket som heslt att välja på.


Har du ringt landets skrotar?
#1110423
En skrot med självplock är det som gäller om du ska ha det billigt, fick tag i min SC-901 plus kablage till förstärkaren och förstärkaren för 200kr. Bildelsbasen är bara att tok glömma om du nu inte vill betala ett jäkla över pris för dessa grejer.
#1110550
Knappt, hittade någon till riktigt rövarpris (iaf enligt vad jag vill betala) men det var riktigt skralt. Ska skriva till alla på blocket som säljer de i delar, någon lär ju ha stora stereon.

Den modernare varianten (som är lätt att hitta) funkar tyvärr inte, dubbelkollade
#1110561
Är det inte en vanlig DIN kontakt med lågnivå till steget? Jag tror du kan googla fram kopplingsschemat. Sedan kan du ju köpa ett eftermarknadssteg från sony eller liknande...
#1111069
Hittade en till sist, modellen ha-4250 som sitter bakom stereon istället för under stolen. Nummer 6816302 hos Volvo. Enklare att installera och bara i vägen om man har dolby-apparaten vilket jag inte har.

Betalade 600 ink kablage och frakt, helt ok om än inte superbilligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]