Sida 1 av 1

850 GLT knastaksel justering

Postat: lör 02 jul 2016, 14:25
av jantt
Hej

Fik dette værktøj til at stille knastakslerne på min 850 GLT 1992 http://www.ardideas.com/ARD-Cam-Timing-Tool_p_146.html

Man skulle kunne justere knastaksler 7,5 gr til hver side, men tror tandhjulene har været af på et tidspunkt for bolt var helt til den ene side.
Afmonterede tandrem og justerede hjul så bolte var i midten af hul.
Samlede det hele igen.
Justerede indsugningsknast 3 gr frem, men udstødningsknast kunne jeg ikke justere frem.
Kun tilbage, så nu er indsugning 3 gr frem og udstødning på 0.
Hvad forskel gør det ?

Re: 850 GLT knastaksel justering

Postat: lör 02 jul 2016, 15:43
av Lucif3r
hmm... Enklaste sättet jag kan komma på är att lossa kamdreven lite, sen vrida på axlarna med hjälp av spåren på baksidan(under fördelaren/kamaxelgivaren). Se till att låsa veven bara så inte hela motorn vrider på sig.

Re: 850 GLT knastaksel justering

Postat: lör 02 jul 2016, 16:48
av jantt
ok tak. Skal forsøge næste weekend.

Gearkasse problem er der stadig eller kommer det fra motoren ?

Så tidligere skrevet i anden tråd så har jeg det problem at gearkasse/motor ryster når jeg tager farten af for f.eks rødt lys.
Det varer ca 5 sek og sker 1 eller 2 gange om ugen.
Havde fejl 2-3-2 fart sensor signal mangler. Skiftede sensor, men hjalp ikke.
Den gjorde det igår. Idag tappede jeg 4 liter olie og 4 liter nyt på.
Tog øverste oliekøler slange af og kørte 8 liter igennem. Kørte lang tur og ingen fejl.
Har lige kørt lille tur og fejl kom igen.
Kan simpelthen ikke finde fejl.
Svært at vise til mekaniker når fejlen kun sker 1 gang om ugen i 5 sek

Re: 850 GLT knastaksel justering

Postat: sön 03 jul 2016, 18:09
av jantt
Fik at vide på ikke turbo model at jeg skulle "advance" både indsugning og udstødning 3 gr.

Så læser jeg dette at jeg skal "advance" indsugning og "retarding" udstødning.

"Therefore on normally aspirated vehicles you want to INCREASE camshaft overlap by moving the camshafts TOWARDS one another (retarding the exhaust camshaft and advancing the intake camshaft)."

http://www.matthewsvolvosite.com/quickb ... -tool.html