- tor 12 maj 2016, 23:44
#1075761
Övre motorbussningen gav upp för ett tag sen på min S70. Då jag behövde bilen just då, så satte jag i en PowerFlex-bussning.
Skönt ljud när man buskör, men hemskt på långkörning och motorväg. Blir bröligt!
Så idag satte jag i en ny original, helt original a´la volvo. Men det känns ju som om den motorbussningen inte kommer hålla allt för länge, då den
känns gulligt mjuk.
Så till själva frågorna då. Finns det nåt mellanting? Vad är det för skillnad på bussningarna med den runda bussningen och den fyrkantiga?
Den fyrkantiga ==> http://vparts.se/se/v70/volvo-v70-2000- ... sning.html
Kan ju tillägga att det är den nya varianten av motor, med elektriska spjället i bilen.
Själva aluminiumdelen ser ju ut att vara samma!
Nån som testat? Är de bättre?
Skönt ljud när man buskör, men hemskt på långkörning och motorväg. Blir bröligt!
Så idag satte jag i en ny original, helt original a´la volvo. Men det känns ju som om den motorbussningen inte kommer hålla allt för länge, då den
känns gulligt mjuk.
Så till själva frågorna då. Finns det nåt mellanting? Vad är det för skillnad på bussningarna med den runda bussningen och den fyrkantiga?
Den fyrkantiga ==> http://vparts.se/se/v70/volvo-v70-2000- ... sning.html
Kan ju tillägga att det är den nya varianten av motor, med elektriska spjället i bilen.
Själva aluminiumdelen ser ju ut att vara samma!
Nån som testat? Är de bättre?
Volvo S70 2.5T-99 (ATM steg 1)
Volvo V60 T3-12 (BSR steg 1)
Volvo V60 T3-12 (BSR steg 1)