Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1075761
Övre motorbussningen gav upp för ett tag sen på min S70. Då jag behövde bilen just då, så satte jag i en PowerFlex-bussning.
Skönt ljud när man buskör, men hemskt på långkörning och motorväg. Blir bröligt!
Så idag satte jag i en ny original, helt original a´la volvo. Men det känns ju som om den motorbussningen inte kommer hålla allt för länge, då den
känns gulligt mjuk.
Så till själva frågorna då. Finns det nåt mellanting? Vad är det för skillnad på bussningarna med den runda bussningen och den fyrkantiga?

Den fyrkantiga ==> http://vparts.se/se/v70/volvo-v70-2000- ... sning.html

Kan ju tillägga att det är den nya varianten av motor, med elektriska spjället i bilen.
Själva aluminiumdelen ser ju ut att vara samma!
Nån som testat? Är de bättre?
#1075787
Original bussningen är värdelös den gå sönder ganskafort. Vad jag har hört om det fyrkantika bussningen är att den ska vara lite hårdare och hålla bättre men tyvärr så går den nog sönder lika fort som den vanliga runda bussningen.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1075931
Säger som föregående talare... Märker bara vid tomgång och gaspådrag att det sitter powerflex. Och så har jag både undre och övre med powerflex
#1075954
Jag ställer mig till ovanstående skara. Mer eller mindre knäpptyst vid normal "långkörning".
Och jag har som Nexus både övre och undre i poly(ok, nexus har powerflex, och jag har vanliga poly... nästan samma iaf :P )

Däremot när man gasar lite, då jäklar får man mysigt ljud :-)-) Man känner att motorn sitter där den sitter, och det är superbra både för motorn och körglödjen :mrgreen:
En gungande motor är ett effektivt sätt att döda drivknutar och t om drivaxlar på. Det absolut bästa för motorn skulle ju vara att stummontera den i chassit..... Men då skulle t om jag tycka att vibrationerna skulle vara outhärdliga :lol:
#1075960
Samma på min det verkar som att poly bussningarna har en lite inkörningsperiod för i början låt det som bara den men nu på senare tid så har det blivit tystare men det finns fortfarande kvar det råa ljudet när man gasar på.
Har både övre och nedre fästet i poly.
#1076016
Har ju iof kört med original runt om och bara powerflex i den övre.
Övre bakre är ganska ny, undre bussningarna också ganska nya. Höger momentbussning/motorfäste byttes i vintras.
Kanske rent av blir test av den fyrkantiga varianten när denna ger upp.
Kanske börjar bli gammal helt enkelt. :lol: Gillar det mjuka bekväma, och som den är nu så är ju motorn typ knäpptyst med original, men allmänt morrande med powerflex.
Kan ju helt enkelt vara en inkörningsperiod. Man vet aldrig, PowerFlexen kanske åker i igen. :D
#1076022
Jo jag tror att det är en typ av inkörningsperiod för i början så kände jag i sätet varje gång motorn kom i kompressionstakten när man körde på starten nu känns det inte längre.
Senast redigerad av 1 DayDreamer, redigerad totalt 0 gånger.
#1076107
Jag köpte fästet med fyrkantig bussning på skruvat för att testa men det glappade något kopiöst direkt ur lådan. Slutade med att jag satte tillbaka mitt gamla.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]