av ryssvevolvon - sön 14 feb 2016, 19:34
- sön 14 feb 2016, 19:34
#1048380
Hej igen
Tack för alla engagerade svar! Det är mycket uppskattat!
Jag lyckades efter många om och men komma åt kontakten till Vevaxelgivaren. Var tvungen att plocka bort luftfiltret. Tyvärr äger jag ingen vettig multimeter, utan en enklare modell från 90talet, så jag kunde inte kontrollera exakt resistens, men lyckades i alla fall få reda på att det går att föra ström genom Vevaxelgivaren (dvs resistensen är inte oändlig). Så jag börja tveka på att även Vevaxelgivaren skulle vara felet.. Vad återstår nu?
Tack Micke för dina svar!:
Ja, bilen har jag kört med trots motorlampan (som visade sig vara HC och Lambdan när jag väl skulle besiktiga). Bilen har alltid startat direkt, men har varit trött av sig under körning. Jag har dock trott att detta har berott på att bilen har körts mycket med husvagn i sina dagar, och inte att det var HC och Lambdan.
Skall jag fixa en multimeter för att få exakt värdet, kan vevaxelgivaren vara trasig trots att det går att föra ström genom den (dvs mellan polerna på kopplingen)?
Vad återstår nu att kolla? Knacksensorer? Antennring? :???:
Tack för alla engagerade svar! Det är mycket uppskattat!
Jag lyckades efter många om och men komma åt kontakten till Vevaxelgivaren. Var tvungen att plocka bort luftfiltret. Tyvärr äger jag ingen vettig multimeter, utan en enklare modell från 90talet, så jag kunde inte kontrollera exakt resistens, men lyckades i alla fall få reda på att det går att föra ström genom Vevaxelgivaren (dvs resistensen är inte oändlig). Så jag börja tveka på att även Vevaxelgivaren skulle vara felet.. Vad återstår nu?
Tack Micke för dina svar!:
Ja, bilen har jag kört med trots motorlampan (som visade sig vara HC och Lambdan när jag väl skulle besiktiga). Bilen har alltid startat direkt, men har varit trött av sig under körning. Jag har dock trott att detta har berott på att bilen har körts mycket med husvagn i sina dagar, och inte att det var HC och Lambdan.
Skall jag fixa en multimeter för att få exakt värdet, kan vevaxelgivaren vara trasig trots att det går att föra ström genom den (dvs mellan polerna på kopplingen)?
Vad återstår nu att kolla? Knacksensorer? Antennring? :???:
— Den som varvar vägmätaren vinner — :)