Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1047135
david70 skrev:
taxi skrev:Känner igen det där, dessutom drabbas jag av en mildare depression varje gång jag kliver innanför dörren till Volvo, det är något fel på atmosfären där..
Hehe jo! Roligt att det är fler som upplever samma sak :P Det känns lite för tjusigt på Volvo för mig som kör en S70 -97 :lol: Jovisst är Volvo ofta billigare än Mekonomen! Det jobbiga är ju bara att man måste dit för att fråga om priser då det inte ligger ute på nätet :( Känns lite väl gammaldags tycker jag.
Ja det är väldigt synd att man inte kan se deras priser på nätet :( blir allt för många besök hos Helmia antar att dom börjar att tröttna på mig för jag frågar mest om priset på delarna det är sällan jag köper något. Sist var väl i höstas då jag köpte grenrörspackningar och några o-ringar. Men jag måste faktiskt berömma reservdels personalen på Helmia i Karlstad förut så viste dom knappt något vad man skulle ha eller så hittade dom det inte men nu på senare år så har dom blivit väldigt duktiga på det och dom är alltid lika villiga och glada att kolla upp saker åt en :D :-)-)
Användarvisningsbild
av david70
#1047355
DayDreamer skrev: Ja det är väldigt synd att man inte kan se deras priser på nätet :( blir allt för många besök hos Helmia antar att dom börjar att tröttna på mig för jag frågar mest om priset på delarna det är sällan jag köper något. Sist var väl i höstas då jag köpte grenrörspackningar och några o-ringar. Men jag måste faktiskt berömma reservdels personalen på Helmia i Karlstad förut så viste dom knappt något vad man skulle ha eller så hittade dom det inte men nu på senare år så har dom blivit väldigt duktiga på det och dom är alltid lika villiga och glada att kolla upp saker åt en :D :-)-)
Ja det kan nog stämma att de har blivit bättre på att hitta numera! Det där med Bilias webbshop är ju också ett steg i rätt riktning! :) Annars brukar en bra tumregel vara att gå in på Mekonomens hemsida och se vad det kostar där och sedan ta +/- 20% :P Men lagerhållningen på Volvo lämnar ju en del att önska ja.. :P Därför det många gånger blir Biltema trots att kvaliteten ibland kanske lämnar en del att önska. Bara att gå in i lugn och ro och ta vad man ska ha, ingen som stör en eller ska ta fram delar åt en och allt finns i lager.
Användarvisningsbild
av taxi
#1047529
Den funktionen är inte skottsäker, så Lucifer; ring innan du åker dit! Jag skulle bli vansinnig om det inte stämde efter 20 mil. Eller för den delen, nån kan ju faktiskt vandra in i butiken och köpa sista exemplaren också :D
av bendel
#1308121
Idag passerade milmätaren 41000 mil o lagret är i prima skick än,alltså har det hållt i 14000 mil. :-D (bytte på 27000 mil)biltema har trots allt bra hjullager :-o
av SubMarine
#1308150
Uppdaterar jag med då :)
Biltemalager höger fram: Höll 8100 mil
Biltemalager vänster fram: 12000 mil och inga oljud än.
Löjliga priser XC70

Precis 40/320=12.5% Skapligt lågt pås[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]

Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]

Säger det något särskilt att det k[…]