- lör 18 nov 2006, 13:52
Jag har lite problem med vindrutespolningen i den nyinförskaffade bilen. När man kör vindrutespolningen börjar torkarna gå direkt, men det dröjer 3-4 sekunder innan det kommer något vatten. Därefter sprutar vattnet med bra tryck. Mycket irriterande när man kör i saltslask och vindrutetorkarna geggar igen hela rutan innan det kommer något vatten. Dessutom kommer det inget vatten alls till strålkastartorkarna.
Jag hade samma problem på en 740 tidigare och då var det en backventil som var trasig och behövde bytas. Jag kollade på 850:an men där verkar det inte finnas någon backventil i systemet. Det sitter en vanlig T-koppling direkt efter pumpen och sedan verkar det också vara en vanlig T-koppling på undersidan av huven. (Lite svårt att se p.g.a. isoleringen, men det känns i alla fall som en vanlig T-koppling.)
Någon som har något tips om vad som skulle kunna vara fel?
Jag hade samma problem på en 740 tidigare och då var det en backventil som var trasig och behövde bytas. Jag kollade på 850:an men där verkar det inte finnas någon backventil i systemet. Det sitter en vanlig T-koppling direkt efter pumpen och sedan verkar det också vara en vanlig T-koppling på undersidan av huven. (Lite svårt att se p.g.a. isoleringen, men det känns i alla fall som en vanlig T-koppling.)
Någon som har något tips om vad som skulle kunna vara fel?
Volvo V50 T5 automat 2011