Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan

Upptäckte igår att någon fattig stackare tyckte att min vänstra framblinkers passade bättre på hans bil än min.

Nu har jag bara ett gapande hål och en avklippt kabel där blinkerslyktan ska sitta. Ny lykta finns att köpa överallt, värre är det med kabel och lamphållare.

Är det någon här som har möjlighet att skaffa/rikta min uppmärksamhet mot någon som kan, en ny kabelstump och hållare?
Skroten är nog ditt enda alternativ. Kabeln är inte "delbar" någonstans efter kontakten till blinkersen. Det KAN gå att använda vanliga kabelskor och sätta direkt på stiften på sockeln, men det är väl inte den mest optimala lösningen kanske...

Jäkla taskigt och klippa kablaget när han likagärna kunde dragit ur kontakten ur sockeln istället. :|
Ok, tack. Kabeln får det bli att löda ihop, om det går att komma åt.

Verkar dock vara lite tjurigt att få tag på lamphållareb, men jag får jaga. Kollar in här titt som tätt, så hojta till i tråden om ni har en lamphållare över.
Står ju iof inte vilken bil det gäller, men jag köpte alla delar på volvo till min S70. Borde väl vara liknande till 850.
Fick mina blinkers ryckta för ett par år sen. Var bara kablarna kvar.
Så köpte lamphållare, stift, och kabelgenomföring(gummi) på volvo.
Lajning skrev:Ok, tack. Kabeln får det bli att löda ihop, om det går att komma åt.

Verkar dock vara lite tjurigt att få tag på lamphållareb, men jag får jaga. Kollar in här titt som tätt, så hojta till i tråden om ni har en lamphållare över.
Jag har nått i handen här :) grå plast grej med två kontakt stift i det är en hållare med fattning för en 21w lampa sitter en tätnings ring i samma ände som glödlampan ska sitta ser hel å fin ut vad jag kan se.
sitter ett nummer på 143229-02 på den.
Nej jag kan ej lägga upp bild. Jag är ej säker men misstänker att det är en hållare för blinker lampa. Tycker att en sådan skulle finnas på skroten.
ligger ju fullt av de här lik bilarna där. well du kan pma om du vill.

suttit på s70 glt sen 99 modellår 00.
Denna stöldvåg av sidoblinkers tycks ha ökat igen ,kan det ha att göra med att volvos med dessa blinkers i gult utförande blossat upp som EPA traktorer.
Jag anlagar absolut ingen folkgrupp ,bara spekulerar.
En arbetskamrat blev av med sina vita blinkers så vi monterade gula istället .
Sen kan jag tycka att fanskapet som stal dem kunde låtit kontakten sitta kvar i bilen.
Leta upp en bil på skroten och plocka kabeln där sen skarva på din egen.
Jävligt tattigt beteende för 150 kr..

Verkar som jag fått tag på delarna jag behöver via en kille som skrotar en v70, så det ser ut att lösa sig. (och så fick jag skriva av mig lite också :) )

Blir till att sätta led-lampa i nya och sen limma fast skiten, så kanske den får sitta kvar ett tag.
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]