Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jubari
Hej jag har en s70 glt jag måste byta bromsar på då den ligger på i Vf. Lämnat in den till min lokala bilverkstad (där jag även köpte bilen) de säger jag måste ha nytt bromsok i Vf samt ny bromsslang i vf och bromsbelägg till båda framhjulen. Är de då detta delar dem menar och endast detta som behövs? Tänkte köpa delarna själv..

Grejen är att jag känner mig lite blåst i detta, jag köpte bilen i September. Hade 100 mils garantin, fick kommentar på besiktningen att bromsen låg på i vänster fram och att jag måste fixa detta. Sa det till min Meck när de skulle skifta till vinterdäck, uppenbarligen fixade dem inte det. Nu senaste veckorna har ja märkt av det för de låter fan illa så jag lämna in bilen då till verkstaden och de sa som de är och vad som behövs bytas. De sa att de kommer beställa från en skrot delarna så de inte blir så dyrt för mig. Då blev jag chockad och ifrågasatte, "men jag bad ju er kolla på de redan när jag besiktad bilen så de borde gå på garantin" jo säkert får jag som svar och ett skratt tillbaka..

Nu vill jag ej gå till de igen utan fixar de hos en annan Meck ja har kontakt med. Dock behöver jag delarna. Så nu frågar ja här då jag ej är så kunnig som ni förstått :) tacksam för svar.

Mvh
Bilagor
Screenshot_2015-12-17-11-22-24.png
Screenshot_2015-12-17-11-22-24.png (313 KiB) Visad 160 gånger
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja det ser ut att vara rätt grejer. Men jag skulle nog be din meck att kolla bromsoket igen för oftast räcker det med att spraya i lite rostlösning vid damasken man får ta en liten skruvmejsel och vika undan den försiktigt så att man kommer in till sidan av kolven var försiktig så att inte damasken går sönder, det brukar hjälpa man får tycka ut och in kolven några gånger kolla också att damasken till kolven är hel annars så finns det reperationssats till bromsoken borde finnas till bromsoken fram bak finns det till iaf. Så länge inte bromsoket är trasigt typ spruckit så brukar det gå att renovera upp dom igen :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Så länge inte bromsoket är trasigt typ spruckit så brukar det gå att renovera upp dom igen :)

Heh, skulle vilja se dig renovera mitt som jag fick byta :P Skulle nog vara enklare att gjuta ett helt nytt ok själv :lol:

Det ser ut att vara rätt delar iaf. Finns dock billigare ställen att handla på än skruvat.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Antar att det bromsoket var som mitt bromsok högerbak är nu går inte att klämma tillbaka kolven alls på mitt nu. Jag har ju slagit sönder ena öglan på bromsoket som man fäster beläggen med så det blir byte av oket istället annars hade jag nog försökt att renovera upp det :)
Byta topplocket, eller hela motorn?

Vad säger ni om detta? Kommer det att fungera[…]

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]