850 GLT -92 hålls knappt igång
Postat: sön 06 dec 2015, 00:16
Nu är det min tur att starta en tråd (tyvärr) :D
Har en 850 -92 GLT med 20V 170hk motorn och automatlåda
Växellådan börja slira mellan växlarna och motorn läckte olja på flera ställen - så jag köpte komplett reservdelsbil som jag tog motor och låda ur och lyfte i.
När allt var färdigt kopplat så var det ju dags för den spännande första starten... bilen startar Endast med minst halvgas. Den dör direkt om man släpper gasen men sålänge man håller halvgas så står den och misständer och varvar mellan 900 till 4000varv. Ryker rejält ur avgasröret och idag märkte jag att troligen olja droppat ur avgasröret också.
Före jag lyfte i paketet tvättade jag motorrummet och så bytte jag vevhusventilations oljefälla, så insugspackningen är bytt. Kan fel uppstått här ??:-/
Har provat med fördelarlock, lmm, databoxar, tändkablar från båda bilarna men utan resultat. Även kollat kontakter men allt ser ut att vara som det ska.
Några ideer?
Försökte filma ifall det skulle hjälpa :)
[youtube]
Har en 850 -92 GLT med 20V 170hk motorn och automatlåda
Växellådan börja slira mellan växlarna och motorn läckte olja på flera ställen - så jag köpte komplett reservdelsbil som jag tog motor och låda ur och lyfte i.
När allt var färdigt kopplat så var det ju dags för den spännande första starten... bilen startar Endast med minst halvgas. Den dör direkt om man släpper gasen men sålänge man håller halvgas så står den och misständer och varvar mellan 900 till 4000varv. Ryker rejält ur avgasröret och idag märkte jag att troligen olja droppat ur avgasröret också.
Före jag lyfte i paketet tvättade jag motorrummet och så bytte jag vevhusventilations oljefälla, så insugspackningen är bytt. Kan fel uppstått här ??:-/
Har provat med fördelarlock, lmm, databoxar, tändkablar från båda bilarna men utan resultat. Även kollat kontakter men allt ser ut att vara som det ska.
Några ideer?
Försökte filma ifall det skulle hjälpa :)
[youtube]
[/youtube]