Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aelgen
#1029713
Byt ut bältesvarnaren (relä 212) mot den amerikanska versionen. Istället för att klicka konstant så "plingar" den i några sekunder efter att du startat bilen och stängs därefter av helt oavsett om bältet är på eller inte. Dessutom varnar den om du glömmer nyckeln i tändningslåset.
av LOB
#1029783
Aelgen skrev:Byt ut bältesvarnaren (relä 212) mot den amerikanska versionen. Istället för att klicka konstant så "plingar" den i några sekunder efter att du startat bilen och stängs därefter av helt oavsett om bältet är på eller inte. Dessutom varnar den om du glömmer nyckeln i tändningslåset.
Kan inte rekommendera det amerikanska rejält då plingandet för kombinationen av nyckel i och dörr öppen är minst lika irriterande som bältesvarnaren.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1029837
LOB skrev:Kan inte rekommendera det amerikanska rejält då plingandet för kombinationen av nyckel i och dörr öppen är minst lika irriterande som bältesvarnaren.
Håller med :) Som hemmapulare så har jag för vana att alltid stoppa nyckeln i tändningslåset(då vet jag vart jag har den!) och ofta har minst 1 dörr öppen, så jag skulle få (ännu mer) tokspel om bilen började plinga värre än en glassbil :lol:
Användarvisningsbild
av JanEL
#1097737
Lucif3r skrev:Sitter i reläboxen om jag inte mins fel. Borde vara rätt lätt att lokalisera iom. ljudet.
Det vanligaste är dock att man bara jordar bälteslåsen så bilen tror att bältet sitter i hela tiden.

Jag står inte heller ut med det där jäkla ljudet och kopplar alltid förbi skiten på mina bilar, om det inte är gjort redan(vilket det var på V70in, därav vet jag inte exakt vart reläet sitter)...
Det är ju extra frustrerande om man är en hemmamekare och har tändningen på av olika själ, och höra det där jävla ljudet hela tiden. Tror inte det finns en enda jäkel som sitter med bältet på sig när dom ska arbeta med bilen i garaget :roll:


Hur jordar man bälteslåset då?? :?:

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]