- tis 20 okt 2015, 00:06
#1013524
Fick just veta att topplockspackningen har pajjat....Kul.....Not
Bilen står hos Mekonomen som rekommenderar att vi köper en ny motor på skroten som dom monterar in istället för att laga den nuvarande då detta enligt dem blir dyrare. Pratade om att toppen eventuellt behöver planas etc. Vad säger erfarenheten här?
Extra kul när man precis har kostat på bilen en massa med kamremsbyte, bytt bromsar etc etc. Så istället för att skrota verkar det billigast att köpa en ny motor på skroten för 6000 - 8000 kronor eller vad tror ni?
Till kärnfrågan, bilen är en årsmodell 2000 av gamla kantaiga karossen som har motorbeteckning B5244S. Tidigare modeller 1997-1998 hade en B5254S motor.
Två frågor;
1. Passar en B5254S även i de senare årsmodellerna?
2. Ersättningsmotorn måste den ha suttit i en bil med automatlåda då min bil har automatlåda?
Tacksam för svar
Jonas
Bilen står hos Mekonomen som rekommenderar att vi köper en ny motor på skroten som dom monterar in istället för att laga den nuvarande då detta enligt dem blir dyrare. Pratade om att toppen eventuellt behöver planas etc. Vad säger erfarenheten här?
Extra kul när man precis har kostat på bilen en massa med kamremsbyte, bytt bromsar etc etc. Så istället för att skrota verkar det billigast att köpa en ny motor på skroten för 6000 - 8000 kronor eller vad tror ni?
Till kärnfrågan, bilen är en årsmodell 2000 av gamla kantaiga karossen som har motorbeteckning B5244S. Tidigare modeller 1997-1998 hade en B5254S motor.
Två frågor;
1. Passar en B5254S även i de senare årsmodellerna?
2. Ersättningsmotorn måste den ha suttit i en bil med automatlåda då min bil har automatlåda?
Tacksam för svar
Jonas