Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
#4459
Tjena ! är det nått proffs som kan hjälpa mej att enkelt förklara hur jag tar bort mina rails på min 855a-95,mvh Janne vol:-)
av Addekarlsson
#4464
Misstänker skarpt att du måste ner med innertaket för att komma åt skruvarna. Kanske inte hela, men lossa allt på sidorna i alla fall.

Men som sagt, detta är bara misstankar. Men det borde stämma om man tänker lite logiskt, för jag tror inte dom sitter limmade bara. Då skulle ju varenda bil i storstäderna vara utan sina rails hela tiden....

Men varför ska du bort med dom? Dom är ju snygga där dom sitter. :wink:

Mvh/ Adde
av andezon
#4465
du behöver INTE ta bort innetaket om du kollar på insidan av railsen så sitter det små plastbitar på de grövre delarna ta bort dom och under dom finns torxsskruvar, skruva bort dom så är ditt problem löst
av Addekarlsson
#4468
Se där ja, då har man lärt sig nått nytt idag igen! :D
Att det var så enkelt hade jag absolut ingen aning om.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av firefightern
#4476
Japp Anderzon! då var railsena väck,Personligen tycker jag det ser rent Gôbbigt ut med de där spjälorna sittandes där å för ett jä-la oväsen när det går undan, Det som fattas nu så är det en ersättnings list där som railsen satt hoppas volvo har några sådana på lagret. vol:-)

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]