Sida 1 av 1

kupefläkthelvete

Postat: lör 04 nov 2006, 10:35
av bromsoket
jag har fått ut "spjällägesgivare kortsluten eller felaktig för kupefläkten", vad innebär det?? Är det nån sensor som ska bytas ut?
tacksam för snabb hjälp, det börjar bli kallt i kupen nu!!!!

Postat: lör 04 nov 2006, 13:18
av bromsoket
upp..

Postat: lör 04 nov 2006, 13:28
av Sparkz
• Så kallad "bumpning" (skriva tomma/meningslösa inlägg för att din tråd ska hamna högre upp i hierarkin) är INTE tillåten. Ser vi sånt, kommer inlägget raderas utan förvarning.
Ge oss i alla fall lite mer än 3 timmar innan du uppar! Vi sitter inte här dygnet runt.

Ge mig koden i siffror i stället, jag känner inte igen det du har skrivit.

Postat: lör 04 nov 2006, 13:40
av Addekarlsson
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=2

]quote="Reglerna"]• Så kallad "bumpning" (skriva tomma/meningslösa inlägg för att din tråd ska hamna högre upp i hierarkin) är INTE tillåten. Ser vi sånt, kommer inlägget raderas utan förvarning.[/quote]

Som Sparkz säger, ta det lite lugnt, man får räkna med att det kan ta tid innan nån svarar....

Mvh/ Adde

Postat: lör 04 nov 2006, 17:01
av bromsoket
2 1 1 är koden på B1 :evil:

Postat: lör 04 nov 2006, 20:38
av Frigge
:twisted: = ?

Postat: sön 05 nov 2006, 14:04
av Sparkz
Nu kan vi komma nånstans!
Lägesgivare för spjällmotor förarsida, avbrott eller kortslutning till spänning.

Ta loss panelen under ratten. Spjällmotorn i fråga är den övre av de som sitter där. Stift 1-3 i kontaktstycket är till lägesgivaren.
1 jord
2 matning (5 v)
3 utsignal, ska gå mellan 0 och 5 v när motorn rör sig.
Här är det bäst med en analog voltmeter, det är lättare att se om en visare rör sig jämt och fint än att hålla koll på fladdrande siffror.

Postat: tis 07 nov 2006, 15:22
av bromsoket
Sparkz skrev:Nu kan vi komma nånstans!
Lägesgivare för spjällmotor förarsida, avbrott eller kortslutning till spänning.

Ta loss panelen under ratten. Spjällmotorn i fråga är den övre av de som sitter där. Stift 1-3 i kontaktstycket är till lägesgivaren.
1 jord
2 matning (5 v)
3 utsignal, ska gå mellan 0 och 5 v när motorn rör sig.
Här är det bäst med en analog voltmeter, det är lättare att se om en visare rör sig jämt och fint än att hålla koll på fladdrande siffror.
Har gjort de, fanns ingen spjällmotor/givare där??!!!!! Bara en massa kabelhärvor.