Sida 1 av 1

diagnostikuttaget

Postat: mån 30 okt 2006, 16:42
av Silver.Swe.
har 3½ problem:

1. har bara uttag för a2,a3 och a7 (och b sockeln) hur kommer det sig?

2. skulle kolla av miltalet, så jag matade in koden 5 --> 1+1+1, och så fick jag svaret : 3-10-10 (dessa ska vara d 3 sista siffrorna i miltalet, men hittade inte den koden på miltalskontrolluppgifterna som finns på denna sida)

½: när ja sen skulle kolla sista tre siffrorna i miltalet (kod 5 ---> 1+1+2) ville den inte ge något svar, utan gav bara ifrån sig en kort blikning. testade upprepade gånger, utan resultat.

3: på a3 fick jag koden 4-4-4 "Ingen ström till hydraulmodulatorns ventiler ", låter lite väl stort för att ja ens ska kunna köra? kan d va så att ägarn innan glömt nollställa lr am i in deep shit?


VH Silver

Postat: fre 03 nov 2006, 09:16
av Silver.Swe.
bjud till lite nu

Postat: fre 03 nov 2006, 15:02
av Sparkz
A1 Automatlåda
A5 TCU (turboreglering)
A6 Tändsystem (OM det är ett separat tändsystem. Fenix och Motronic är kombinerade bränsle- och tändsystem, alla felkoder i A2.
LH3.2 är bara bränslesystem, sitter tillsammans med tändsystemet EZ 129 K, och då finns stift i A6)

Postat: fre 03 nov 2006, 17:16
av Silver.Swe.
Sparkz skrev:A1 Automatlåda
A5 TCU (turboreglering)
A6 Tändsystem (OM det är ett separat tändsystem. Fenix och Motronic är kombinerade bränsle- och tändsystem, alla felkoder i A2.
LH3.2 är bara bränslesystem, sitter tillsammans med tändsystemet EZ 129 K, och då finns stift i A6)

ja sitter på en turbo, borde inte A5 vara till förfogande då?

har du nån gissning om d ja skrev angående min felkod på A3?