Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sickan84
Hej jag är ny här ock är lite osäker var jag ska fråga om var krockkudden på passagerar sidan och om den är svår att plocka bort själv?
För jag måste ha en barnstol fram som är bakåt vänd.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Den sitter under övre delen av instrumentpanelen, så man får skruva av övre delen av instrumentpanelen för att komma åt den. Jag kommer dock inte ihåg om den sitter fast i instrumentpanelen, eller i facket den ligger i... Det får någon annan svara på.
Det är enkelt att ta bort övre delen av panelen, men det är en hel hög skruvar som måste bort. Tror det är 9 eller 10? Äh jag vet inte, har aldrig räknat dom... :lol:

Och nej det är väl inte svårt att ta bort kudden... Men är man osäker på hur man handskas med sprängmedel så föreslår jag att man lämnar in bilen till verkstad för att få den bortplockad. Airbags är inte att leka med...
av jrek78
Tänk på, att tar du fysiskt bort kudden, bör du sätta ett motstånd i kontakten istället. Annars kommer systemet tro att nått är fel och lampan i panelen lysa..
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag skulle rekommendera att du låter en verkstad demontera din kudde. Du skall byta säkerhetsbälte också. Sedan måste nog bilen ombesiktigas eftersom bilen ändrat utförande.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
När jag och en till från skolan frågade så sa dom på volvo att det måste bytas bälte och även stolen behövde bytas/modifieras har jag för mig, detta är ju för att det är SIPS i stolen.

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]