s70 GLT 00a stannar nästan vid inbromsning fixat.
Postat: ons 01 okt 2014, 03:56
tjena som rubriken lyder en s70 GLT 00a maskin b5244s 170 hk manuell låda.
jo nu börjar det hända riktigt störiga saker i biljäveln just nu när jag ska börja skruva hoj :-(O).
vid frikoppling med inbromsning vid en korsning
far varvräknaren ner till 500 rpm sen far den upp
och lägger sig på 800 rpm flummar även upp och ner
ibland vid inbromsning o frikoppling innan den lägger sig till rätta har även varigt nära att stanna flera gånger
detta fenomen är värst vid inbromsning och mycket bättre om jag bara rullar o trampar ur.
spelar ingen roll om klimaten är på eller inte i nu läget men märkte ju i somras att tomgången dippa ner (lite)
med fullt spett på kylan när pumpen fick slita hårt skulle visst vara normalt enl ac gubben.
störningens storlek verkar även påverkas av hur fort ja kör innan frikoppling med inbroms o hur hårt jag bromsar
hur länge jag motor bromsat innan frikoppling.
går fint på tomgång när man står still och har gasat lite.
har fått för mig att detta blir värre när ja kör hem på natten kallare men det är säkert inbillning
övrigt som hände innan för ett par veckor sen som jag förträngt tidigare.
bilen var lite ryckig/skuttig när man gasa lite försktigt vid 1500rpm
ryckte även ngt runt 2500 rpm fart hålleren var sten död bilen kändes jävligt slö.
sedan börja farthållare funka eft en stund ryck o skutt var kvar samt att den var slö
sen försvann rycken o skutten och slutligen vart den rätt pigg på gas som vanligt.
den svara på gas men det tog jävla lång tid innan man kom upp i fart.
inga skumma lampor lös varken då eller nu.
just innan allt detta hände fanns inga felkoder (men det var ju då.)
har läst en massa saker relaterat till detta som tex abs styrdon lmm uppdatering mjukvara dörrkontakter ?:-/
spjällhus ren görning av det men verkar som de flesta fått byta iaf.
vvt grejorna min har visst det på insug.
många grejor ja läst har handlat om tex årgång 02 kanske inte stämmer med min va vet ja.
har kolla om det finns nåra slangar som är paj utan framgång.
ny donad hela kittet stift luftfilter olja filter termostat batteri mm.
har tidigare kollat spännings fall på battri kablar o mätt genratorn var ok.
jag har det berömda spagetti spjället med vit lapp under :( .
felkoder ska kollas igen vet ej om verkstan här har vida men koder brukar han få fram vet dock ej om det står vad siffrona står för (just nu)
maskinen är en stor grön bosch grunka modell dyr rätt ny som han rullar runt med :mrgreen:
erfarenheter funderingar kommentarer tips i mottages gärna då jag har behov av bilen.
var man ska börja osv.
nej ja klarade inte o beskriva skiten i kortare orda lag tyvär. börjar på att sur på bilen nu :evil: .
rätt tafflig beskrivning men bättre kan jag inte.
Med vänlig hälsning hasse.
jo nu börjar det hända riktigt störiga saker i biljäveln just nu när jag ska börja skruva hoj :-(O).
vid frikoppling med inbromsning vid en korsning
far varvräknaren ner till 500 rpm sen far den upp
och lägger sig på 800 rpm flummar även upp och ner
ibland vid inbromsning o frikoppling innan den lägger sig till rätta har även varigt nära att stanna flera gånger
detta fenomen är värst vid inbromsning och mycket bättre om jag bara rullar o trampar ur.
spelar ingen roll om klimaten är på eller inte i nu läget men märkte ju i somras att tomgången dippa ner (lite)
med fullt spett på kylan när pumpen fick slita hårt skulle visst vara normalt enl ac gubben.
störningens storlek verkar även påverkas av hur fort ja kör innan frikoppling med inbroms o hur hårt jag bromsar
hur länge jag motor bromsat innan frikoppling.
går fint på tomgång när man står still och har gasat lite.
har fått för mig att detta blir värre när ja kör hem på natten kallare men det är säkert inbillning
övrigt som hände innan för ett par veckor sen som jag förträngt tidigare.
bilen var lite ryckig/skuttig när man gasa lite försktigt vid 1500rpm
ryckte även ngt runt 2500 rpm fart hålleren var sten död bilen kändes jävligt slö.
sedan börja farthållare funka eft en stund ryck o skutt var kvar samt att den var slö
sen försvann rycken o skutten och slutligen vart den rätt pigg på gas som vanligt.
den svara på gas men det tog jävla lång tid innan man kom upp i fart.
inga skumma lampor lös varken då eller nu.
just innan allt detta hände fanns inga felkoder (men det var ju då.)
har läst en massa saker relaterat till detta som tex abs styrdon lmm uppdatering mjukvara dörrkontakter ?:-/
spjällhus ren görning av det men verkar som de flesta fått byta iaf.
vvt grejorna min har visst det på insug.
många grejor ja läst har handlat om tex årgång 02 kanske inte stämmer med min va vet ja.
har kolla om det finns nåra slangar som är paj utan framgång.
ny donad hela kittet stift luftfilter olja filter termostat batteri mm.
har tidigare kollat spännings fall på battri kablar o mätt genratorn var ok.
jag har det berömda spagetti spjället med vit lapp under :( .
felkoder ska kollas igen vet ej om verkstan här har vida men koder brukar han få fram vet dock ej om det står vad siffrona står för (just nu)
maskinen är en stor grön bosch grunka modell dyr rätt ny som han rullar runt med :mrgreen:
erfarenheter funderingar kommentarer tips i mottages gärna då jag har behov av bilen.
var man ska börja osv.
nej ja klarade inte o beskriva skiten i kortare orda lag tyvär. börjar på att sur på bilen nu :evil: .
rätt tafflig beskrivning men bättre kan jag inte.
Med vänlig hälsning hasse.