Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kent
#61638
Funderar på att byta ut vår 945Turbo-95 mot en V70tdi-98-00 och har en fråga. Är det lika vanligt att packboxen mot växellådan på tdi läcker som på bensinmodellerna av V70?. Undrar också om det är bättre att köpa en V70n-00 med nya karossen med tanke på kvalitet och komfort.
av aTommyC
#61680
TDI '99 25500 mil - ingen lekkasje.
Komfort på V70N er utvilsomt bedre, men er ikke så sikker på kvaliteten.
av Kent
#61767
Det verkar ju positivt att packboxproblemet inte verkar vara så vanligt på tdi. Den nya karossen verkar lite mera ombonad men i mitt tycke lite trång, så det blir att ta sig till bilhandlaren och provsitta och köra de olika modellerna. Har hört en hel del gnäll om dålig kvalitet på V70n och då väljer man ju hellre tidigare modell. VW passat tdi har jag sett många på vägarna men tycker att Volvon verkar mera komfortabel, men det är också vad jag tror då jag aldrig har kört någon sådan.
av Arne
#62415
Du är väl medveten om att V70 TDI har en VW/Audi motor och att V70 N D5 har en Volvomotor.
Användarvisningsbild
av volvo_850.se
#62439
hej på er jag har också bytt 850 glt mot en s70-00 tdi. de litte dyrar diesel skatt typp 4000 mer än bensin men räkna med att man åker biligt och längre fär samma pengar . de inget vanligt att dom ska läcka mellan motor och låda men de beror på hur man kör själv har inte haft några problem som till ex vi bilade på semmester ca 300 mil från sverige i ena riktinig . köpa bil är inte köpa godis typs åk och provkör lite längre strecka kolla servise bok och ring till dom verksteder som har stämplat i service bok kolla med kundtjänstbilprovning sista bes. papper jag tror att man kan gå 5 år tillbaka jag är nöjd med min diesel går biligt och svara direkt på låga varv lycka till

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]