Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#61149
Tjenare
Har en 855 -94 har gått ca 35 000 mil som andra bil. Går perfekt för övrigt- men stannar utan förvarning tvärt, precis som någon trycker på en "off-knapp". Lite svår att starta efter det men den går igång och går sen perfekt tills det händer igen... Har inga felkoder.
Bytade fördelarlock och rotor då de var helt utbrända, sprutade 5-56 i alla kablar som jag kunde hitta i motor rummet. Den gick helt perfekt i 2 veckor.. sen började det igen.
Vet inte vilket jag ska testa först, vissa delar är ganska dyra att lägga på en så gammal bil bara för att testa och har inga vänner som har en likadan bil att byta delar med.. Tacksam för tips

MVH
Spider
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
#61201
Låter som ett klassiskt bränslepumpsreläproblem (vilket ord)... Har du kollat det? De brukar ge tappt rätt ofta.
av spider
#61356
Ska iväg o kolla bränslepumpsreläet imorgon... Kollade med Volvo idag och via telefon så rekomenderade dem att byta reläet. Så jag ska testa det ... tack för tipset!
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
#61377
Som en liten överkurs... Om man öppnar relät går det lätt att se om kontakterna är brända. Fila ner dom med tantens nagelfil, och på med lite elektronikspray: voilà! As good as new. Har gjort det med både mitt bränslepumpsrelä och halvljusrelät. Sparar några hundralappar.
Användarvisningsbild
av eslund
#61378
Ett annat tips.. Använd inte 5-56... Det är många bilmekar som blivit miljonärer på det.. :lol: Vill man förhindra oxidbildning så kan anti-oxide spray vara en lösning..

Btw, håller med föregående talare.. Låter som relät till pumpen..
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
#61397
eslund skrev:Ett annat tips.. Använd inte 5-56...Det är många bilmekar som blivit miljonärer på det.. :lol: Vill man förhindra oxidbildning så kan anti-oxide spray vara en lösning..
SANT!! Använd elektronikspray... INTE 5-56 eller nåt åt det hållet.
av G.S.O.N
#61852
En polare hade liknande problem som dig fast han har en T5 -94 och vi bytte relän,tänddelar allt som man börjar kolla på och bilen gav inga felkoder och för hans del var det kamaxelgivaren (minns inte va den kosta)

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]