Sida 1 av 9
850 stendöd efter kopplingsbyte, hjälp med felsökning
Postat: tis 08 jul 2014, 23:08
av Dunderdon
Hej
Efter montering av ny koppling och allt är tillbaka på sin plats så är den helt död. Den har aldrig haft problem med tändningen innan.
Batteriet är uppladdat efter att varit ur ett par dagar under själva kopplingsbytet.
Hur börjar man felsöka?
Re: 850 stendöd efter kopplingsbyte, hjälp med felsökning
Postat: tis 08 jul 2014, 23:13
av Hilmer
Allt har ju bevisligen inte blivit monterat eftersom den inte startar ;)
Går motorn runt eller den är helt död?
Kolla så jordflätan är på plats igen.
Re: 850 stendöd efter kopplingsbyte, hjälp med felsökning
Postat: tis 08 jul 2014, 23:22
av andreasw
Vevaxelgivaren? Eller händer absolut ingenting när du vrider på nyckeln?
Re: 850 stendöd efter kopplingsbyte, hjälp med felsökning
Postat: ons 09 jul 2014, 14:25
av Dunderdon
Motor går runt. Den är riktigt jordad och har provat med extra jordkabel. Har ingen gnista förräns jag släpper tändning då kommer en gnista. Har trippelkollat alla kontakter och de sitter där de ska och är inte skadade.
Re: 850 stendöd efter kopplingsbyte, hjälp med felsökning
Postat: ons 09 jul 2014, 14:44
av Kena
Startmotor som går tungt?
Re: 850 stendöd efter kopplingsbyte, hjälp med felsökning
Postat: ons 09 jul 2014, 14:50
av Dunderdon
Upplever inte att den går tungt men jätte snabbt går den inte
Re: 850 stendöd efter kopplingsbyte, hjälp med felsökning
Postat: ons 09 jul 2014, 14:57
av Hilmer
Några felkoder?
Re: 850 stendöd efter kopplingsbyte, hjälp med felsökning
Postat: ons 09 jul 2014, 14:59
av Dunderdon
Nej, tyvärr inga Hilmer
850 stendöd efter kopplingsbyte, hjälp med felsökning
Postat: ons 09 jul 2014, 16:21
av Dunderdon
Kan tillägga att då vi vrider om nyckeln hör ljudet av bränslepumpen
Så frågan är vad man kan ha kommit åt vid själva kopplingsbytet. Eller något som kan ha gått sönder genom att bara titta :)
Det sker ju en gnista då tändningen stängs av och det borde väl vara en urladdning man ser. Så så spolen och rotorn borde ju fungera, bara att den inte får någon signal av okänd anledning.
Re: 850 stendöd efter kopplingsbyte, hjälp med felsökning
Postat: ons 09 jul 2014, 18:05
av taxi
Prova att rulla igång den. Jag antar att du menar att du får gnista precis när du släpper nyckeln, alltså när nyckeln går från "III" till "II"? Och då är det säkert startmotorn som går för tungt ändå.