Sida 1 av 1
Katalysator -93 vs -97
Postat: fre 09 maj 2014, 19:22
av Hilmer
Har ett läckage på frugans -93a, det är hål i katalysatorn mitt under.
Har en -97a som reservdelsbil, vad och är det nån skillnad på dessa främre rör med kat?
Att det är en annan anslutning mot grenröret vet jag, men även grenröret bör väl gå att flytta med, eller!?
Alternativet är kanske att försöka svetsa, men vet ärligt talat inte om det går att fästa nånting alls i plåten...
Re: Katalysator -93 vs -97
Postat: tis 13 maj 2014, 09:47
av Hilmer
Har svetsat burken nu, gick faktiskt alldeles utmärkt! :)
Hur vanligt är det med ett haveri på katalysatorn på 850 rent generellt (bortsett ifrån rost) egentligen?
Min -96a känns stundtals väldigt slö, fenomenet dök upp plötsligt och kommer och går som det vill känns det som.
Den är servad för övrigt så det är inte så mycket som kan vara fel tycker jag.
Så vad tror ni, är det nån idé att byta ut katten i tron om att den är tät eller att nåt är löst i den och som stoppar flödet!?
Eller ni har andra teorier?
Re: Katalysator -93 vs -97
Postat: tis 13 maj 2014, 19:57
av Lucif3r
Det beror helt på. Med fel blandning kan man skrota en katt rätt snabbt, och fel blandning händer ju titt som tätt med taskig LMM, lambda, läckage osv...
Re: Katalysator -93 vs -97
Postat: tis 13 maj 2014, 20:01
av Hilmer
Borde man inte få några felkoder om värdena är fel eller om t ex lmm är kass!?
Re: Katalysator -93 vs -97
Postat: tis 13 maj 2014, 20:30
av Lucif3r
Jo, det brukar man få. Men du frågade ju bara hur vanligt det var att katten gick sönder, och då listade jag bara några vanliga orsaker som skadar kissen.