Sida 1 av 1

Trim till 855 T5

Postat: lör 09 sep 2006, 18:04
av XaxTrance
Hur mycket klarar orginal spridare, bränsletrycksregulator m.m av?
Skulle det kunna klara av ett steg 1 chip på BSR och en så kallad pysventil till ställbart laddtryck.

Har ställt frågan innan om orginal laddtryck, men har en ny fråga köpte en ny turbotrycksmätare och nu när jag hade tillfälle att pressa bilen lite så ladda den 0,9 och när den växlade upp for mätaren upp på 1,0 bar.
Verkar inte det lite mycket för en orginal T5?

Re: Trim till 855 T5

Postat: lör 09 sep 2006, 19:18
av Silver.Swe.
XaxTrance skrev:Hur mycket klarar orginal spridare, bränsletrycksregulator m.m av?
Skulle det kunna klara av ett steg 1 chip på BSR och en så kallad pysventil till ställbart laddtryck.

Har ställt frågan innan om orginal laddtryck, men har en ny fråga köpte en ny turbotrycksmätare och nu när jag hade tillfälle att pressa bilen lite så ladda den 0,9 och när den växlade upp for mätaren upp på 1,0 bar.
Verkar inte det lite mycket för en orginal T5?
ang. laddtrycket så verkar det lite högt för att vara orginal jo. skulle snarare säga att d e max var du bör ladda, så vill du slita mindre på motorn (dock tappa nåra häst) så sänk till cirka 0.5