trimmad 850 T5-R små rycker vid 1,4 bar
Postat: tis 08 apr 2014, 14:20
Hejsan har problem med min 850 T5-R och har slut på idéer.
968 gröna spridare
3" lmm
3" gasspjäll
19T
Bosch 040 pump i tank.
3" downpipe
50mm intercooler
Do88 tryckrör, slangar, rör
Anpassat chipp, mekanisk laddtrycksstyrning på 1,4 bar laddtryck.
Kan börja med att bilen små rycker/hugger när man trycker ner gaspedelan och laddtrycket börjar närma sig 1,4 bar (hör ett svagt ljud från luftfiltret när detta händer) I somras när jag körde med magnetventil och plocka av elkontakten till den. Laddade den 0,9bar i GLT och gick då jättebra. Kunde ge full gas och fick ett någorlunda stabilt laddtryck. Sätter i elkontakten igen, så går motorn som innan, ryckigt/hugger lite svagt vid högre laddtryck.
Kör nu med mekanisk laddtryck, modifierad wastegate och pysventil. Styrenhet och wastegate/pysventil är testade på en annan bil med liknande setup hos en trimmfirma (dock har dem inte haft tillgång till min bil). Bor ca 4-5 timmar från dem.
Fick tips av dem att jag skulle kolla efter läckage, nu i vintras provtryckte jag efter turbon och märkte att min nya intercooler läckte, skönt tänkte jag men nu när bilen ställdes på och fick provköra så är det fortfarande samma som innan, kanske lite svagare symtom, har ryckt ut styrenheten så den har nollats nu när intercoolern är hel.
Någon som har ideer/tips?
Tänddelar är nytt
Ska pröva montera min forde dumpventil på turbon igen, om det är orginal dumpen som inte klarar av 1,4bar, fastän den är ny..
968 gröna spridare
3" lmm
3" gasspjäll
19T
Bosch 040 pump i tank.
3" downpipe
50mm intercooler
Do88 tryckrör, slangar, rör
Anpassat chipp, mekanisk laddtrycksstyrning på 1,4 bar laddtryck.
Kan börja med att bilen små rycker/hugger när man trycker ner gaspedelan och laddtrycket börjar närma sig 1,4 bar (hör ett svagt ljud från luftfiltret när detta händer) I somras när jag körde med magnetventil och plocka av elkontakten till den. Laddade den 0,9bar i GLT och gick då jättebra. Kunde ge full gas och fick ett någorlunda stabilt laddtryck. Sätter i elkontakten igen, så går motorn som innan, ryckigt/hugger lite svagt vid högre laddtryck.
Kör nu med mekanisk laddtryck, modifierad wastegate och pysventil. Styrenhet och wastegate/pysventil är testade på en annan bil med liknande setup hos en trimmfirma (dock har dem inte haft tillgång till min bil). Bor ca 4-5 timmar från dem.
Fick tips av dem att jag skulle kolla efter läckage, nu i vintras provtryckte jag efter turbon och märkte att min nya intercooler läckte, skönt tänkte jag men nu när bilen ställdes på och fick provköra så är det fortfarande samma som innan, kanske lite svagare symtom, har ryckt ut styrenheten så den har nollats nu när intercoolern är hel.
Någon som har ideer/tips?
Tänddelar är nytt
Ska pröva montera min forde dumpventil på turbon igen, om det är orginal dumpen som inte klarar av 1,4bar, fastän den är ny..