Volvo C70 ryker från ventilationen! *LÖST*
Postat: lör 25 jan 2014, 19:16
Hej.
Köpte en Volvo C70 -03 från England när jag bodde där och importerade den till Sverige utan några större problem. När jag kör den så börjar det helt plötsligt att välla ut rök ur ventilationen. I början var det bara lite men nu det senaste så kan det variera från mycket små mängder till rökmaskin på dansgolvet! Det hjälpte lite i början om jag stängde av klimatanläggningen men nu är det samma sak, till och med när jag vrider runt det lilla reglaget för att stänga ventilationen helt. Dock är ryker det inte alltid, men oftast. Kan tillägga att jag inte känner någon direkt lukt från röken förutom kanske lite ånga... om det nu har någon doft. Det luktar alltså inte bränt eller liknande. Någon skrev på ett BMW-forum som hade ett liknande problem med sin bil att det kan röra sig om värmepaketet. Har någon här erfarenhet kring detta? Eller kan det vara något enklare än så. Ska även tillägga att glykolen tar slut på ett väldigt märkligt sätt. När jag körde från London till Dover tog det slut direkt, men när jag körde från Bryssel till Berlin så fanns det fortfarande kvar så att den inte hade nått under "MIN"-sträcket. Dock när jag skulle hämta bilen i garaget dagen efter hade det försvunnit under natten.
Köpte en Volvo C70 -03 från England när jag bodde där och importerade den till Sverige utan några större problem. När jag kör den så börjar det helt plötsligt att välla ut rök ur ventilationen. I början var det bara lite men nu det senaste så kan det variera från mycket små mängder till rökmaskin på dansgolvet! Det hjälpte lite i början om jag stängde av klimatanläggningen men nu är det samma sak, till och med när jag vrider runt det lilla reglaget för att stänga ventilationen helt. Dock är ryker det inte alltid, men oftast. Kan tillägga att jag inte känner någon direkt lukt från röken förutom kanske lite ånga... om det nu har någon doft. Det luktar alltså inte bränt eller liknande. Någon skrev på ett BMW-forum som hade ett liknande problem med sin bil att det kan röra sig om värmepaketet. Har någon här erfarenhet kring detta? Eller kan det vara något enklare än så. Ska även tillägga att glykolen tar slut på ett väldigt märkligt sätt. När jag körde från London till Dover tog det slut direkt, men när jag körde från Bryssel till Berlin så fanns det fortfarande kvar så att den inte hade nått under "MIN"-sträcket. Dock när jag skulle hämta bilen i garaget dagen efter hade det försvunnit under natten.