Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aelgen
#819587
Har som ett litet projekt till våren att montera elstolar i min S70 -99 (GLT, Greyline + Business-pkt). Tänkte hålla utkik på Blocket på helläder-stolar med elstyrning.
Det jag nu behöver veta är om det finns kablar fördragna för elstolar på denna bil, eller är det något som varierar och man därmed måste kolla själv?
Hur ser man isåfall om det finns fördraget?

Hörde något om att man måste använda stolar från -99 och framåt för att inte SRS-systemet skulle sättas ur spel, finns någon sanning i detta?

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#819648
Ja, du måste ha stolar från en -99a eller -00a, då sidoairbagen är elektroniskt styrd istället för mekanisk som tidigare årsmodeller.

Vet inte om det är fördraget eller inte, men det är bara plus och minus som behövs för att dom ska fungera.
av Aelgen
#823317
Lucif3r skrev:Ja, du måste ha stolar från en -99a eller -00a, då sidoairbagen är elektroniskt styrd istället för mekanisk som tidigare årsmodeller.

Vet inte om det är fördraget eller inte, men det är bara plus och minus som behövs för att dom ska fungera.
Tackar för svaret!

Spinner vidare lite på ämnet.

På skroten finns många X70 med elstolar i bra skick - förutom att airbagen är smälld på samtliga = obrukbara.
Tänkte höra om man kan plocka vissa delar (stolsunderrede?) från dessa stolar på skroten så att man iallafall kan få längdinställningen elstyrd på mina befintliga stolar?

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]