Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
Alfredo skrev: Verkar som att det inte kommer soppa trots att pumpen startar?
Du har väl bensin i tanken? Allvarligt, nån kan ju faktiskt slangat ur soppan.
Användarvisningsbild
av Alfredo
ÄRRet skrev:
Alfredo skrev: Verkar som att det inte kommer soppa trots att pumpen startar?
Du har väl bensin i tanken? Allvarligt, nån kan ju faktiskt slangat ur soppan.
Jo faktiskt
Jag satte dit 10 l för att det kunde inte finnas mycket
Användarvisningsbild
av Alfredo
*pettson* skrev:Förväxlat inkommande och retur på railen?
Tack
Den tanken hade jag aldrig kommit på själv....
Ska givetvis kollas
Användarvisningsbild
av Alfredo
Alfredo skrev:
*pettson* skrev:Förväxlat inkommande och retur på railen?
Tack
Den tanken hade jag aldrig kommit på själv....
Ska givetvis kollas
Jag öppnade den skruven som sitter på andra änden av inkommande, tänkte om det skulle spruta soppa men det knappt ens luktade?
av *pettson*
När du gängat av locket så är det en vanlig däckventil där du måste trycka på. Annars kommer det ingen bensin förstås..
Tänkte mest på när du jobbat med railen. Om du lossat gummislangarna från både rail och rör. Då kan man enkelt förväxla inkommande och retur. Det går också att förväxla dom på pumparmaturen.
Har man inte förväxlat nåt men det ändå inte kommer bensin när pumpen ändå står och går. Då gäller det att lyssna på pumpen, går den tungt och verkar bygga tryck så är det stopp i filtret.
Om den går lätt och allt är rätt kopplat är det ett problem i tanken med slangen som förbinder pumpen med röret upp ur armaturen.
Användarvisningsbild
av Alfredo
*pettson* skrev:När du gängat av locket så är det en vanlig däckventil där du måste trycka på. Annars kommer det ingen bensin förstås..
Tänkte mest på när du jobbat med railen. Om du lossat gummislangarna från både rail och rör. Då kan man enkelt förväxla inkommande och retur. Det går också att förväxla dom på pumparmaturen.
Har man inte förväxlat nåt men det ändå inte kommer bensin när pumpen ändå står och går. Då gäller det att lyssna på pumpen, går den tungt och verkar bygga tryck så är det stopp i filtret.
Om den går lätt och allt är rätt kopplat är det ett problem i tanken med slangen som förbinder pumpen med röret upp ur armaturen.
Jag tryckte på pinnen i mitten, så droppade det lite men inte desto mer.
av *pettson*
Ok men du hör pumpen alltså. Då är det att kontrollera slangar först i fronten. Är dom förväxlade?
Om inte.. dags att kontrollera bak i bilen (om du rört dom). Om du inte rört dom så är det dags att lyssna. När pumpen går, går den tungt? Om det är så att den går tungt så är det stopp på vägen. Om den går lätt så trycker den inte fram nåt utan blir av med bränslet redan i tanken.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Nu har Jag varit och tagit felkoder och de är följande.

A1 222 Solenoid öppen krets - Fatar inte riktigt vad det menas här, Har att göra med Pnp?
313 Signal från v- givaren felaktig. - Bytas

Har beställt Pnp omkopplaren via brorsan

A2 123 Motortempgivare signal saknas/felaktig - Nya fläkten snurrar hela tiden, har med detta att göra?
314 Kamaxelgivare signal saknas/felaktig - Kan detta ett av start felet, Bytas?

A7 113 Bränslenivågivare öppen krets - Kan detta bero på att bateriet varit av 4 veckor?

A6 Fick Jag inget utslag fast flera försök

Finns det någon röd tråd i detta eller är alla olika fel. Skall Jag tolka detta att boxarna är hela? Och vad är eran bedömning annars av ovanstående med tanke på reservdelar och arbete
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Volvo Selekt garanti

Tyvärr verkar det svårt att hitta offic[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Ljusreglage problem