Funk skrev:Varsomhelst på rätt sida om filtret borde funka...Är det något ni kan rekomendera? Rätt sida, menas de i botten???
/Thomas
Moderator: Moderatorer
Funk skrev:Där ser man, då blir det inte bättre av att man skjuter mer ström igenom dom som man gör vid chippning..nej vet du vad du får ge dej nu.. chipningen påverkar inte massmätaren alls. Du justerar inte spänningen över den, utan programmeringen för avläsningen det som kan hända är att mätvärdet bottnar. inte att den blir glödhet och självdör.. :lol: .. Det är många många år sedan man labbade med gamla lh massmätare som man justerade spänningen över..
/Thomas
K-E skrev:Så en fråga om motsatsen, från öppet till originalfilter.Turbo har inte samma överdel. Turbo har just TURBO på sina överdelar. MEN!. jag har aldrig kikat i överdelen så att jag vet att där är nån livsavgörande skillnad, har inte kikat om det skiljer på t.ex massmätarens djup, eller hålstorlek osv.
Har öppet filter med undre delan an burken kvar. Kollade med skroten, där finns en övre del men frågan han ställde kunde jag inte svara på. Är det samma överdel på filterburken oberoende om det gäller motor med eller utan turbo? Jag har sett bilder med TURBO text på ovansidan, kan det tyda på två varianter?
//K-E
Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]
Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]
Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]