Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Varsomhelst på rätt sida om filtret borde funka...

/Thomas
av Tompa R
Funk skrev:Varsomhelst på rätt sida om filtret borde funka...

/Thomas
Är det något ni kan rekomendera? Rätt sida, menas de i botten???
av *pettson*
Funk skrev:Där ser man, då blir det inte bättre av att man skjuter mer ström igenom dom som man gör vid chippning..

/Thomas
nej vet du vad du får ge dej nu.. chipningen påverkar inte massmätaren alls. Du justerar inte spänningen över den, utan programmeringen för avläsningen det som kan hända är att mätvärdet bottnar. inte att den blir glödhet och självdör.. :lol: .. Det är många många år sedan man labbade med gamla lh massmätare som man justerade spänningen över..
av K-E
Så en fråga om motsatsen, från öppet till originalfilter.
Har öppet filter med undre delan an burken kvar. Kollade med skroten, där finns en övre del men frågan han ställde kunde jag inte svara på. Är det samma överdel på filterburken oberoende om det gäller motor med eller utan turbo? Jag har sett bilder med TURBO text på ovansidan, kan det tyda på två varianter?
//K-E
av *pettson*
K-E skrev:Så en fråga om motsatsen, från öppet till originalfilter.
Har öppet filter med undre delan an burken kvar. Kollade med skroten, där finns en övre del men frågan han ställde kunde jag inte svara på. Är det samma överdel på filterburken oberoende om det gäller motor med eller utan turbo? Jag har sett bilder med TURBO text på ovansidan, kan det tyda på två varianter?
//K-E
Turbo har inte samma överdel. Turbo har just TURBO på sina överdelar. MEN!. jag har aldrig kikat i överdelen så att jag vet att där är nån livsavgörande skillnad, har inte kikat om det skiljer på t.ex massmätarens djup, eller hålstorlek osv.
Att det skiljer mellan 10v och 20v är ju en sak, men det är för att det är massmätare på den ena och inte på den andra (ingen massmätare på 10v).
av K-E
Men som vanligt skapas nya frågor.
Har beställt o fått tag på överdelen via Volvo, tydligen passar den till flera modeller. Men då blev det även att beställa en plugg till ett slangintag, ska hämtas under morgondagen. Och så till det nya frågetecknet: vad monteras massmätaren med mot filteröverdelen? Ingen på Volvo (kollade med butiken, kundmottagare verkstan och någon expert på delar) kunde svara på vilka skruvar som håller ihop delarna. Eller räcker det kanske att dra ihop dom med strap??
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Sevak skrev:Men har hört att bsr optiflow är skit.
Inne på andra året med BSR´s "skitfilter"... Funkar bra för mig iaf. :)
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Funk skrev:Där ser man, då blir det inte bättre av att man skjuter mer ström igenom dom som man gör vid chippning..

/Thomas
Ja där ser man att gammal inte längre är äldst...

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]