- ons 03 sep 2008, 15:20
Hoppas vi inte blandar ihop äpplen med päron, men mitt tidigare oljetråg, var oxå utrustat med extra oljekyl, så detta är inget som har tillkommit. Trågan har samma tillv. nummer, har jag missat nått då ? :???:
Vad gäller reservdelar, när jag kollade med bla mekonomen så har de bara en standarddimension, alltså inte olika toleranser, tex röd, gul eller blå på ramlagren. Mekonomen hade heller ingen sotningssats färdig, utan man fick plocka packning för packning så att säga, även samma hos volvo handlarn.
Jag vart förvånad när det skillde såpass lite i pris, tex 40 :- på topplockspackning, kolvringarna ca 70:- /kolv. Därav så köpte jag hos volvohandlarn, vilket normalt bär mig lite emot...
Har även inhandlat en oljefälla till vevhusventen, ca 240:- tog det på volvo för denna.
//Matthew
*pettson* skrev:KOM IHÅG NU.. när du bytt tråg till det med oljekyl i. Kontrollera så oljepickupen är densamma. Annars måste du ta pickupen ifrån donatorn till oljekylen/tråget. Eftersom vattenvägarna passar till den kylen antar jag att du även bytt vattenrören =?
Visst är det spännande att handla volvo orginal men jag kan inte med priserna på en del saker.
För att klargöra skillnaden i pris när man bygger så..här är lite priser jag gett utan rabatter.
Bultar på t.ex parner=500kr (topplocksbultar)
Sotnings sats om det är B5254= 550kr inkl topplockspackning
motsvarande om det är vanlig turbo B5234T= 535kr inkl topplockspackning.
Vevlager standard= 523kr/komplett 5cylindrar
ramlager standard=1400kr/ komplett till vevaxel
Sen såna saker som säljs dyrt ute är mycket billigare på volvo istället.
Ventiltryckare kostar 130kr styck ute och runt 130kr på volvo med. Men volvo säljer en servicesats innehållande alla tryckarna för halva priset.
Hoppas vi inte blandar ihop äpplen med päron, men mitt tidigare oljetråg, var oxå utrustat med extra oljekyl, så detta är inget som har tillkommit. Trågan har samma tillv. nummer, har jag missat nått då ? :???:
Vad gäller reservdelar, när jag kollade med bla mekonomen så har de bara en standarddimension, alltså inte olika toleranser, tex röd, gul eller blå på ramlagren. Mekonomen hade heller ingen sotningssats färdig, utan man fick plocka packning för packning så att säga, även samma hos volvo handlarn.
Jag vart förvånad när det skillde såpass lite i pris, tex 40 :- på topplockspackning, kolvringarna ca 70:- /kolv. Därav så köpte jag hos volvohandlarn, vilket normalt bär mig lite emot...
Har även inhandlat en oljefälla till vevhusventen, ca 240:- tog det på volvo för denna.
//Matthew