- tis 13 maj 2008, 21:49
vafförärdetpådetteviset skrev:Vet inte om jag slog grammse till acservicen men var i alla fall hos Eurotrans Service (Avantia) i Vallentuna idag, felsökning gav inget, kylmedia fanns det, allt var OK de testade tom med annan pressostat. De säger att en del Volvo-modeller har lite överdimensionerad AC-kompressor som bara behöver gå några sekunder för att skapa tillräcklig kyla. Hursomhelst, isf att betala 500 för felsökningen betalade jag 595 totalt och fick då en 1-årig AC-försäkring som ersätter upp till 10 000 kr vid skada och med 500 i självrisk. Låter rätt OK tycker jag. Är fortfarande inte 100 på att ljudet är synkroniserat med kompressorns till-/frånslag men nu är systemet iaf kollat och försäkringen (kanske) täcker om det blir något dyrare haveri så jag får väl vrida upp stereon så jag inte hör klickandena längre 8)Du hant före mig dit,låter ju bra det inte var "något fel", ska lämna in min när jag får råd :( . Men jag tycker ändå det är skummt då min inte har klickat förut men nu gör den det för ofta :-O) otroligt irriterande ljud, :evil: .Får se vad de säger om min AC-anläggning ??:-/
Volvo Your dream my reality!