Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev:
White skrev:men på vår V70 -04 140hk märks det faktiskt utan överdrift.
Det törs jag nästan lova är pga. att registret har ändrats. Det betyder ju inte att effekten har ökats. 2 skiljda saker folk gärna blandar ihop.
Det kan t om vara så att toppeffekten är LÄGRE med chip, men då registret ändrats upplevs bilen som om den hade flera tusen hästar( :lol: ) jämnfört med innan.
Fast just i ditt fall så har ju även effekten ökats, då det som skiljer 140hk och GLT/170hk åt är just programvaran(uhm, antar jag, så är det iaf på x70 99-00). Så din bil är ju åtminstonde "GLT" nu, med några ytterligare optimeringar.
Jo, det är endast programvaran som skiljer 140 och 170 hk versionerna. 140hk öppnar inte spjället fullt ut, vilket man råder bot på
med "trim" programvara. Faktiskt går vår "trimmade" 140hk bättre än vår 850GLT 170hk. Har testet vilken hastighet man kommer upp
i mellan två vägskyltar från stillastående, och där vinner vår V70 med "trimmad" 140hk.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
White skrev:
Lucif3r skrev:
White skrev:men på vår V70 -04 140hk märks det faktiskt utan överdrift.
Det törs jag nästan lova är pga. att registret har ändrats. Det betyder ju inte att effekten har ökats. 2 skiljda saker folk gärna blandar ihop.
Det kan t om vara så att toppeffekten är LÄGRE med chip, men då registret ändrats upplevs bilen som om den hade flera tusen hästar( :lol: ) jämnfört med innan.
Fast just i ditt fall så har ju även effekten ökats, då det som skiljer 140hk och GLT/170hk åt är just programvaran(uhm, antar jag, så är det iaf på x70 99-00). Så din bil är ju åtminstonde "GLT" nu, med några ytterligare optimeringar.
Jo, det är endast programvaran som skiljer 140 och 170 hk versionerna. 140hk öppnar inte spjället fullt ut, vilket man råder bot på
med "trim" programvara. Faktiskt går vår "trimmade" 140hk bättre än vår 850GLT 170hk. Har testet vilken hastighet man kommer upp
i mellan två vägskyltar från stillastående, och där vinner vår V70 med "trimmad" 140hk.
178hk är det i farsans V70 den klämde vi i ett BSR-trim eller vad ni nu kallar det :) och även sportluftfilter bänkade den på skolan och vi fick 178hk helt ok. Vi bänkade den även före trimmet eller effekt höjningen såklart och då fick vi 149hk Nm kommer jag tyvärr inte ihåg men har paper på det någonstans.

Idag har bilden varit på service, under 3K […]

Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]