Som snittvärden mätt vid pump så är många av de ovanstående värdena mycket bra -- för att inte säga extremt bra.
Jag har också haft en 855 GLT Automat. Den tog kring litern i snitt. Försiktig landsvägskörning kring 0,8 l/mil. Den var välservad och hade inte gått speciellt långt när jag hade den. Jag var aldrig mycket under 0,8 med den. Som mest tog den 1,3 l/mil vid mycket stadskörning under vintern.
Som jämförelse kan jag nämna min V70 2,5T -05 som tog kring 0,9 i snitt. Lägsta förbrukningen jag hade på den var just under 0,7 med vad jag uppfattar som extrem körning -- aldrig över 100 km/h. Fick upp den i 1,4 som mest vid långkörning, och 1,3 i stan på vintern.
XC70 D5 automat -12 tar för mig oftast mellan 0,8 och 0,9. Den har slagit mellan 0,65 och dryga litern. BMW 520 EDE -13 kring 0,6. Någon tankning har varit något under 0,5 och som mest 0,8 l/mil.
Som någon noterat ovan så går det att få en 240 att ta lika lite som vad jag normalt får en ny "miljöbil" att ta. Jag brukar räkna fram snittförbrukningen vid varje tankning, men jag för inte bok över precis hur mycket bilarna tar -- så snittvärdena är inte "exakta". Men jag kan säga att var du kör och hur du kör betyder väldigt mycket -- men jag skulle inte vilja hamna bakom en 240 som körs på 0,67...