Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu lyckats att radera alla koder,var tvungen att hålla inne knappen 2ggr 10 sek,efter att första serien visats igen,körde då med bilen nån km,var uppe i 90km/h,testade igen,då har alla felkoder,utom 3-1-3,v bakhjul givare,krets bruten,försvunnit,för det räcker väl att köra en sån sträcka/eller?ska införskaffa en givare,och se vad som händer iaf...
av Mich
Just bakre sensorerna är de som sitter sämst till i kontakten i abs burken. Rör gärna på kontaket lite för att se om det påverkar.

Du skrev en givare. Jag tror båda bakre sitter ihop till samma kontakt i din bil, precis som i -96. Senare så införde volvo en egenkontakt vardera sida bak. Med andra ord, båda bakre sensorerna säljs ihop i ett par med en kontakt.
jag ringde mekonomen,fram till 93,sa han att det var en sort,och att det ändrades 94,hursomhelst så kostade den/det 668kr,och kommer på tisdag,då får vi se,vilken kontakt menar du att jag ska rucka på?har haft hela kontaktdonet borta o satt dit igen,eller du menar kanske något annat :D
riksby skrev:jag undrar en sak,passar alla styrenheter (abs alltså) alla 850,alltså kan man ta en styrenhet som inte har tracs och sätta dit,eller ta vilken som helst från en 850??jag har ju tracs,men jag har en som inte har det,är ju inte jätteviktigt för mej att ha det,blir ju ingen tvåa heller,eftersom det är tillbehör,eller??
FYI
Nej du måste ha tag i rätt box men som tur är så har du hitta felet och INTE tagit fram lödkolven...
kan du inte mäta upp sensorn med en ohmmeter ( skall ligga på ca 1000 ohm)
på min 855:a sitter sensorn i en kontakt under golvet i skuffen - precis ovanför tanken !
var den sitter på 854 vet jag inte ....
/emwtur
Köra EX90 med släp

Jag körde ett ordentligt stort släp med […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]