Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
ja ska prova detta! Har ett spel på 0.8 mm och de räcker för att kompressorn ska lägga av efter ett tag! Köldmedium finns, ingen läcka!

Ska upp till affären och köpa påsklämmor! Hade inga hemma! :lol:
av honda
OMartini skrev:
patrix skrev:Tycker det är ett klockrent hack :-) Bilden kommer förresten från Rower på Volvospeed: http://volvospeed.com/vs_forum/index.ph ... h-gap-fix/
Han skriver att det funkat i ett år för honom utan problem (2007).

Men är man hyfsat säker på att det inte är några andra problem med så tycker jag man gott kan pröva detta. Känns ju inte som det kan sabba något. Och om det löser problemet så kan man ju alltid schimsa "på riktigt" sen då man vet vad felet är.

Andra har föreslagit att man kan bocka plattan med ett järnspett, men då tycker jag det här är ett bättre "fulfix"
Precis min tanke, istället för att först lämna in bilen för om shimsning samt påfyllning av systemet och det visar sig att man har läckage någonstans. Så kan man ju testa detta först och se om man får ett lycket resultat.

Och att bocka plattan med ett järnspett är ju bara idiotiskt om man nu kan lösa det igenom att trycka dit några plastbitar eller brickor? :wink:
Vi som beställt nya V60

Nu finns min nya V60 hos handlaren: - 11 april bes[…]

Det varierar med årsmodeller och n&aum[…]

Volvo 240 klocka

Har varvräknare i kombinationsinstrumentet oc[…]

Du säger ju själv att du får b&aum[…]