Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Flogned
#369345
Är inte fjädern lika spänd då när man har kapat ett varv? Jaja, det ser väl ut som det får bli kapat då =) tycker det är bra å få svar av folk som har lite koll, vill ju va på den säkra sidan :) kommer lägga upp lite bilder när detta är gjort :)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#369387
Flogned skrev:Aa att korta dämparen är nog inget för mig =) men när det gäller slangklämmor, ska man sätta en både uppe och nere? eller räcker det med där nere? =)
Beror ju lite på hur mycket du kapar, men troligen lär du ha både uppe och nere för att fjädrarna ska sitta kvar om man ska sänka så pass som du vill. Och fjädern lägger sig inte nå vidare i skålen eftersom man kapar bort den konade delen på framfjäden som är tänkt att ligga i skålen.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#369649
Antingen så får fjädern hamna som den gör, elelr så kan man bygga en sarg på den undre skålen tillsammans med klämmor för att säker på att den ligger där den ska. Eller så värmer man och formar om fjädern, men som sagt så är det där med att värma fjäderstål ingen höjdare. Sen kan man ju köpa 60mm sänkfjädrar och värma ihop för att få mer sänkning och hyffsad komfort och hållbarhet om man gör jobbet rätt.

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Följande felkoder SAS-000E Rattvinkelgivare […]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]