Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av js1
Jag tror det är en liten mus som byggt ett litet hus i din luftrenare under det året den stått still! :lol:

Alla delar du bytt, har de nya delarna varit nya eller kommer dom från skroten? Själva databoxen kan ju också packa ihop på de mest märkliga vis.
av riksby
delarna är blandad kompott,en del nya o en del skroten,men nu har jag fått ett tips om att det kan vara bensinpumpen,har pratat med en som hade samma felkoder-samma problem,han fick förklarat för sej att,när bilen var kall kunde den gå hyfsat med detta problem,men när motorn blir varm så blir det fel på blandningen eller nåt,ska testa iaf,men kom gärna med mer förslag tills det är löst :roll:
av riksby
en grej till,kan lambdan o kraften i motorn påverkas av ett litet läckage som sitter efter lambdasonden,så att man får felkod 113,fel på lambdaintegrator,som kommer upp på bilen hela tiden,kan det vara så enkelt,seriöst????
av riksby
Hej igen,idag varj ag hos en förståsigpåare o ch pratade,bilen stod på tomgång,o samtidigt knackade hans kompis ¨på kamaxelgivaren,sen tog han en provrunda,jag sa till han att han kommer ca 700 meter,sen börjar bilen gå dåligt igen,han kom tillbaka,sa att han tyckte den gick ok,men va fan,tänkte jag då givetvis,gick den bra just nu,när han provade den,körde därifrån o bilen gick bra ända till jobbet,har inte hänt innan,men när jag körde hem vatt det likadant,kan det ha att göra med att han knackade på givaren?hursomhelst ville han påvisa att det är antingen givaren eller bränslepump/relä,
av riksby
bilen stod på tomgång i ca tio min,har den ju ej gjort innan jag har kollat,kan den bygga upp så mycket tryck,så att besinen/luft,funkade de tre km jag hade till jobbet??
av riksby
idag ska jag hämta styrenhet z.2,mapsensor,kamaxelgivare,vevaxelgivare,ja sen finns det väl inte mer att byta :lol: ,har kommit till ett nästan apatiskt läge........
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]