Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobbelainnen
noppe72 skrev:varför släcka en servicelampa när inte servicen är utförd, den släcker dom ju när den är servad. Lika illa som att manipulera mätare.....skärp er nu!!!
Många utför servicen själv därför att verkstäder är dyra och jobbet är väldigt enkelt och då vill man kunna släcka lampan själv.. Och att jämföra detta med att skruva tillbaks miltalet är väl inte riktigt rättvist. Dessutom så saknas stämpel i service boken så man lurar ingen heller när man säljer bilen....Jag släckte lampan åt en kompis och inte ser jag något fel med det...
av noppe72
Varför överhuvudtaget ska man då släcka lampan när du ändå inte får stämpel...jag servar oxå bilen själv enligt servicebok men släcker inte lampan. Varför ska man göra det...den stör ju knappast eftersom den släcks efter ett tag:::
av tobbelainnen
noppe72 skrev:Varför överhuvudtaget ska man då släcka lampan när du ändå inte får stämpel...jag servar oxå bilen själv enligt servicebok men släcker inte lampan. Varför ska man göra det...den stör ju knappast eftersom den släcks efter ett tag:::
Det är väl upp till varje bilägare själv om de vill släcka lampan eller ej. Personligen så vill jag ha den släckt och det tror jag faktiskt att de flesta vill ha....

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]