Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnusd
Skulle tro att Biltema många gånger har samma återförsäljare och distributörer som biltillverkararna. Tittade på kamremssats till min V70 och Biltema säljer Godyear, så vad är skilnaden?
Ska man ha ett drag till en tio år gammal bil funkar Biltema utmärkt.
Däremot håller jag med om att man ska kolla med Volvo först. Ibland är prisskilnaden inte så stor som man kan tro. För min egen del, betalar jag gärna några kronor för att slippa krångel. Kör in, hämta och klart!
Vad jag vill ha sagt är att Biltema inte bara säljer skräp utan köper många gånger från samma återförsäjare.

/Magnus
av Volvo_740_GLT
Det mesta som Biltema säljer är faktiskt skräp fast det finns ju vissa undantag som t.ex fjäfersätena som faktiskt är samma tillverkare som Volvo fick tag i två som det stod Volvo på gummit
av magnusd
Det mesta som Biltema säljer är faktiskt skräp fast det finns ju vissa undantag som t.ex fjäfersätena som faktiskt är samma tillverkare som Volvo fick tag i två som det stod Volvo på gummit
Om det inte hade stått Volvo på dem, hade det då varit skräp? Inte detta tråden handlar om, så ska inte argumentera vidare, men jag har genom ett 10 tal gamla bilar aldrig haft några problem med Biltema.Orginal är överreklamerat. Biltema för eller emot var ju inte vad detta handlade om och vi lär väl kunna tvista länge och väl om Orginal eller Biltema är bäst. :-)

När det gäller grundfrågan hade jag kollat paketpris på Volvo. Monterat och klart. Visar det sig skilja mycket i pris hade jag köpt en krok på Biltema :-)

Hälsningar
Magnus
Användarvisningsbild
av MrTurbo
Ursäkta om jag jagar liv i en gammal tråd men jag hade tänkt montera drag på min 855 -95.
Jag fick med ett nytt volvo original drag när jag köpte bilen dock saknas monteringsanvisning någon som vet vart man kan hitta på nätet alternativt kan scanna en åt mig?

Ang elkablarna antar jag att Biltemas härva duger? 100:- känns mer motiverat än Volvos överpris...
Användarvisningsbild
av MrTurbo
zäta skrev:Står det inte tillverkare på dragets skylt?
Kolla då med deras hemsida
Bara sett att det står volvo på. Får ta ett span på vad det står mer.
Vilka tillverkar för Volvo? Brink vad?
av zäta
Är Biltemas härva anpassad till din bil eller är det en universal?
Om du använder en universal härva drar du inte igång glödtrådsvakten då?
Användarvisningsbild
av MrTurbo
zäta skrev:Är Biltemas härva anpassad till din bil eller är det en universal?
Om du använder en universal härva drar du inte igång glödtrådsvakten då?
Biltema skrev:För alla Volvo med glödtrådsvakt
Användarvisningsbild
av MrTurbo
Nu har jag köpt mig en elkabelsats på Feltema, och hittat instruktion för montering på nätet. Efter mycket letande.
Hoppas kunna bulta fast det nu i veckan!

(så slipper jag köra 130mil med släp efter 245an :) )
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nu kommer jag in lite sent, men köp kabelsatsen på Volvo. Helt enkelt för att det finns en färdig kontakt att plugga i, klart. Jag är ganska övertygad om att biltemas monteringsanvisning tycker att du ska riva upp mattorna hela vägen fram och gå på bromsljuskontakten... Plus att den färdiga kontakten inte glappar efter ett halvår som "strömtjuvarna" brukar göra.

Sen tror jag inte biltemas drag rostar mer än Volvos. Alla pratar om pulverlack som nåt bra, men så fort det börjar rosta under färgen så går det så fort att flagorna bara yr i luften... Såna där extraljusbågar fram på pick-uper, gräsklippare osv...
Senast redigerad av 1 Sparkz, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: "Sen tror jag inte biltemas drag kostar mer än Volvos." Rostar ska det vara!
MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]

Polestar 5

1,8 miljoner med lite utrustning, som hittat! :-)