Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

angående biltema lagret så var det säkert bara borta sillt man rättat rill det könda felet.
att det inte stått i pressen är inte så konstigt, det står bara om saker som berör väldigt många = många köper tidningen (allt går ut på at tjäna pengar, inget annat...)

det jag ville säga var inte att det är livsfarligt att köpa biltema lager, utan att kvaliten ofta (skule vilja säja ALTID) förjer priset, helt unta kompromess...
köper du et från biltema komer det säkert funka bra i 3 år, det kan jag nästan garantera. sen kanske det pajar, men det kan ju vara så att det håller 15 år tll också, men det beror helt på hur kvaliten på just DITT lagar vart.
eller så håller lagret bra, men är lätare at dra jäng paj, eller nått annat.
kanske packningen har sämre kvalite, o inte pallas kalla vintrer???

(priset avslöjar ofta vad du får)
Förväntar mig inte att lagret ska vara bättre än original.

Samtidigt så är det så att man faktiskt får betala för märket en hel del.
Det tycker i alla fall jag.

Biltema har en hel del prisvärda grejer.
Deras oljor är av hög kvalitet.
Det är Statoil som tillverkar deras olja och tappar den på mindre eleganta flaskor till halva priset mot på macken.
Vet inte om det gäller alla Biltemas lager men en del av dem har jag hört skulle vara SKF i någon annan tråd.
De lager Volvo säljer är också SKF (det jag har köpt där var SKF i alla fall).
Tja!
Jag satte in ett Biltema lager fram på min v70 under sommaren 07 fick byta det vid jul 07 då hade lagret gått ca 6-700 mil.
Har en bekant & det var samma där. Nar jag var in på Biltema med lagret så var det första de frågade om
det var till en V70. Så jag sätter inte in något mera Biltema lager på min v70. Volvo tar ca 1500 om man har
volvo kort. Jag har en golf också som jag för många år sedan satte in ett biltema lager ( 10 000mil) och det funkar bra. Jag tror att vanliga pressade lager är ok, men på v70 så sitter det tilsammans med navet och detta
blir utsatt för ett större vridmoment och då gäller det att det är bra grejer.
Hör av dig om några månader och berätta hur det gick med biltema lagret.
av *pettson*
v70 tdi skrev:Tja!
Jag satte in ett Biltema lager fram på min v70 under sommaren 07 fick byta det vid jul 07 då hade lagret gått ca 6-700 mil.
Har en bekant & det var samma där. Nar jag var in på Biltema med lagret så var det första de frågade om
det var till en V70. Så jag sätter inte in något mera Biltema lager på min v70. Volvo tar ca 1500 om man har
volvo kort. Jag har en golf också som jag för många år sedan satte in ett biltema lager ( 10 000mil) och det funkar bra. Jag tror att vanliga pressade lager är ok, men på v70 så sitter det tilsammans med navet och detta
blir utsatt för ett större vridmoment och då gäller det att det är bra grejer.
Hör av dig om några månader och berätta hur det gick med biltema lagret.
Som sagt ingen aning om 70 lagret men 850 lagren har rullat 5000mil utan problem..
Montera ett i min förra 855..körde den själv runt 4000mil, det lagret är inte bytt ännu :-)-)

Köper själv det mesta på Biltema,ink olja å filter.Det kommer alltid finnas 2läger om detta
Ett Biltemalager är inköpt och moterat i alla fall.
Få se hur länge det håller.

Ett problem uppstod i alla fall och det var att när allt var draget och så där så snurrade inte hjulet alls.
Visade sig att dom 2 nya bultar som var med till oket var 2-3 mm för långa!
När dom var dragna i botten så gick dom mot skivan och låste den.
Kändes väl lite B sådär, men vi återanvände dom gamla bultarna så då funkade det fint igen.
Jag köpte mitt hjullager till min V70-00 på Momentum en kjedja som finns på några ställen i sverige vi har en i karlstad.
Lagret kostade 878:- det var ett SKF lager samma som sitter orginal på bilarna så kolla om det finns en butik nära där ni bor dom har alla typer acv lager som finns
av *pettson*
tobo16 skrev:Jag köpte mitt hjullager till min V70-00 på Momentum en kjedja som finns på några ställen i sverige vi har en i karlstad.
Lagret kostade 878:- det var ett SKF lager samma som sitter orginal på bilarna så kolla om det finns en butik nära där ni bor dom har alla typer acv lager som finns
Lite kul kuriosa är att Momentum linköping ENDAST tar emot företagskunder, samt att dom INTE FÅR sälja samma lagerhubbar som fordonsindustrin (tydligen går det bra att sälja löslager, alltså lager med lösa lagerbanor som kan sitta i andra applikationer). Uppgiften om att momentum inte fick sälja den lagertypen komplett fick jag under mitt näst senaste besök, innan det en dag då jag stod utanför kunde läsa: ENDAST FÖRETAGSKUNDER MED ORGANISATIONSNUMMER på dörren..
Uppdatering av infotainment 2025

Hoppas den nya stora uppdateringen kommer snart. L[…]

Hej på er alla! Ny på forumet här[…]

745 ojämn tomgång

Felkoder...... Om det är fel på lambdas[…]

Har vid flera tillfällen under åren st&[…]