Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej det är två skilda. Pumpen till bakrutan sitter ovanpå vätskebehållaren framför påfyllningsröret och pumpen till framrutan och lyset sitter på undersidan. :-)-)
Är det någon som kan hjälpa mej och klura ut problemet på min bil??
Jag får ingen spolarvätska till bakrutan på v70n..Pumpen går men låter lite underligt och torkararmen fungerar. Munstycket är inte täppt så det är inte det som är felet..Men är det någon som vet var pumpen till bakrutan sitter?
Läste i en kommentar att den ska sitta ovanpå vätskebehållaren framför påfyllningsröret, och pumpen till framrutan och lyset på undersidan..men jag har kollat och hittar bara 1 pump och det är den till framrutan. Däremot sitter den inte på undersidan utan ovanpå vätskebehållaren där den andra pumpen igentligen ska sitta.
Jag hör pumpen kan kan ju inte lokalisera vart. Ska jag behöva plocka isär bilen?
Kanske ska tilägga att min bil är tysklandsimport årsmodell 97.
Någon som har någon ide??
Nordlander skrev:Är det någon som kan hjälpa mej och klura ut problemet på min bil??
Jag får ingen spolarvätska till bakrutan på v70n..Pumpen går men låter lite underligt och torkararmen fungerar. Munstycket är inte täppt så det är inte det som är felet..Men är det någon som vet var pumpen till bakrutan sitter?
Läste i en kommentar att den ska sitta ovanpå vätskebehållaren framför påfyllningsröret, och pumpen till framrutan och lyset på undersidan..men jag har kollat och hittar bara 1 pump och det är den till framrutan. Däremot sitter den inte på undersidan utan ovanpå vätskebehållaren där den andra pumpen igentligen ska sitta.
Jag hör pumpen kan kan ju inte lokalisera vart. Ska jag behöva plocka isär bilen?
Pumpen som du ser kontaktstycket på framför påfyllningsröret på ovansidan av behållaren är till bakrutan, jag vet då jag mätt på den då min bakrutespolning har dött.
pumphjulet i den har förmodligen gått sönder om den låter konstigt, har du haft lite för lite sprit i nu när det varit kalt så räcker det med några isbitar in i pumpen så är den kass.

pumpen kostar 99 kr på biltema.

Claes
Nordlander skrev:Är det någon som kan hjälpa mej och klura ut problemet på min bil??
Jag får ingen spolarvätska till bakrutan på v70n..
Fel avdelning?
Jag får ingen spolarvätska till bakrutan på v70n..

tror inte det, något annat är fel eftersom det är en 97:a
*Skrubbar hornhinnorna med stålborste* :oops: :oops: :oops:

Pumpen till vindrutan sitter på sidan av behållaren, ut mot sidan på stötfångaren.
Sparkz skrev:*Skrubbar hornhinnorna med stålborste* :oops: :oops: :oops:

Pumpen till vindrutan sitter på sidan av behållaren, ut mot sidan på stötfångaren.
menade mest han skrivit v70n och att det är en 97:a. får inte det att gå ihop
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]