Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Salomon skrev:
sewe skrev:Så va det inte för mig, i värsta fall så tog det 7-8 försök innan den gick, den startade men la av efter sisådär 2sek, va till volvo idag å inhandlade en antennring för 362:- och nu funkar det kalas

Antennringen fixar du själv, tar max 5min att byta
Så du kunde få den att gå 7-8 gånger i 2sek innan den startade, låter ju precis som min, men någon gång därimellan kan den gå på startmotorn bara o inte tända alls, sedan gå 2sek igen.

Men hur lossar jag antennringen o byter den då, är det själv ringen man ser runt tändningslåset?
Precis, vissa fall så är man för snabb att återstarta så att säga men man ska vri tebaka den till noll läge innan man försöker igen därav att den bara nöter på starten, vissa fall så har det funkat att vända nyckeln så startar den.

Den lossar du genom att ta bort den undre rattkåpan(sitter me 3 skruv)sen så tar du en mejsel å trycker på spärren å drar ut, kopplar bort kabeln

Japp det är det, graderingen du ser runt låset är antennen
Tack så mycket, jag köper en sån o byter den själv. Så det där med startkontakten ksn jsg glömms... Och de som jobbar på volvo tycker man ju ändå borde veta, men men... Sa ju att det var en antennring jag ville ha, men när jag sa att den tände så var det totalt uteslutet?! Men tack för det...

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]

Det är service på mindre ort, lå[…]

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]

Sätta en slang på avtappningen i block[…]