Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
:lol: :lol: Du är bra rolig *Pettson*. ööööö jag köpte glykol (B)
av *pettson*
vrålvolvon skrev:tjena!

Du ska ha glykol för aluminium toppar...
Eftersom det inte finns andra glykoler än vårdande sådana.. Se om du hittar någon glykol som är för gjutjärnsmotorer/ toppar.. Det har inte funnits någon sådan separat glykol på iallafall 15 år..
Alla är för alumotorer/ toppar. Dock är dom olika vårdande och olika lång livslängd på.
Gul glykol är den som skiljer sej mest. Den heter många saker bland annat glysantin. Den är extremt smörjande.
Användarvisningsbild
av Nexus
Vart hittar man gul glykol??? finns det några tillverkare som använder sig av den "glykolen"??? har du egen erfarenhet av denna glykol??
Mvh magnus
Användarvisningsbild
av Lilja
Kolla på en volvo lastbilsverkstad, volvo hade det mycket till sina lastbilar förut.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tack "Lilja" men jag kör med volvos gröna. vi måsta ju tänka miljövänligt nu :wink: :wink: Vart tog *pettson* vägen?? väntar på svar om gul glykol????
av *pettson*
Gul glykol använder renault och pegeout samt citroen.
Användarvisningsbild
av Nexus
Om detta är en bättre glykol varför använder sig inte flera tillverkare sig av den ??? eller beror det på priset??
har den några negativa egenskaper jämfört med vanlig grön glykol??
Jag menar inget illa :oops: bara nyfiken på denna glykol då jag inte har bytt ännu :roll:
av *pettson*
Tja ärligt talat är den klassad som vanlig glykol. Med tillägget extremt smörjande.. Men det är en bra fråga varför inte flera använder den?.. Kan faktiskt vara en prisfråga.. Man räknar alla kronor på varje modell så..även vid konstruktionen på en bil.
Användarvisningsbild
av Nexus
Tack *Pettson* och *Lilja* nu har jag fått de svaren jag sökte.
Mvh Magnus
av bsba
Blandar man etylenglykol och propylenglykol får man en seg sörja. Dock vet jag inte om man kan lita på färgmärkningen.

Vet inte faktiskt hur de ligger till mä det. […]

Start stopp laddning mm

Såvitt jag vet ska båda batterierna la[…]

Mera fel på denna modell…. ” En[…]

Hej, jag var ute och körde min V60 (D4) varp&[…]