- tor 20 aug 2020, 18:40
#1397409
Om du skulle ha samma problem som jag så börjar AC:n fungera finfint när man kortsluter kabeln till pressostaten (den som sitter på övre AC-röret precis framför torpedväggen)
Men den sitter ju där av en anledning så kanske finns det risk att kompressorn havererar om man kör utan lågtrycksvarning...
Har inte sett något relä, tror det är inne i själva ACC-panelen som det knäpper.
Om kompressorn går toktrögt så ökar antagligen risken att kopplingen slirar när den själv behagar
Är det så att verkstan har lyckats överfylla så lär tryckgivaren på högtryckssidan (den som sitter bakom höger strålkastare) säga åt styrenheten att stänga av kompressorn. Och i det läget gissar jag att kompressorn också går tyngre än vanligt. Kanske sätter felkod, jag har ingen aning.
Men den sitter ju där av en anledning så kanske finns det risk att kompressorn havererar om man kör utan lågtrycksvarning...
Har inte sett något relä, tror det är inne i själva ACC-panelen som det knäpper.
Om kompressorn går toktrögt så ökar antagligen risken att kopplingen slirar när den själv behagar

Är det så att verkstan har lyckats överfylla så lär tryckgivaren på högtryckssidan (den som sitter bakom höger strålkastare) säga åt styrenheten att stänga av kompressorn. Och i det läget gissar jag att kompressorn också går tyngre än vanligt. Kanske sätter felkod, jag har ingen aning.
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65450 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat, rullar igen 

