Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

gnestakalle skrev: Som klargörande inleder jag med att man skall skilja på ström och spänning, man kan mäta en krets och få ett värde på 12 Volt men när man sedan belastar kretsen så avläser man kanske bara en bråkdel av detta. Detta kan bero på t.ex jordfel eller dålig kontakt i ett kontaktstycke. Nu säger jag inte att detta är ditt problem utan vill bara försöka att leka pedagogisk :) .

Har jag fattat det rätt att du fick ingen spänning när du mätte vid konsolen men du hade spänning vid fläktmotorn?

Mvh GK
Har ingen spänning vid konsolen eller fläktmotorn men vid relät har jag 12v
Resultat: Skiten snurrar inte ändå.
Som jag misstänkte så funkade det ändå inte, jag får fortfarande ingen spänning fram till det stegade "reglaget" och jag får heller ingen spänning fram till fläkten.
Jag får dock spänning vid relät till vänster om fläkten.
Jag har testat att byta säkring men det hjälper inte heller.

Börjar verkligen tröttna på detta och skulle vilja ha ett rakt svar på vad som är fel, tack på förhand!
Av det jag googlat fram nu så känns det som att det kan vara ett överbelastningsrelä, då stereon just nu är "tjuvkopplad" på den konstanta spänningen och fläkten inte heller får ström, alltså relä 105, 106 eller 107, hur vet jag vad för relä jag ska köpa nytt? Står det i handboken vad det är för relä?

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]

Låg bromsvätskenivå!?

Då varnar den igen, men bara när man br[…]