Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Den satsen har jag, fungerar perfekt! Och för att förtydliga: detta är TOLKAR, både till kamaxlar och vevaxel. Alltså svårt att göra fel.
Som bonus ingår även handtaget till multiremmen.
Sen vill jag minnas att satsen inte passade nån motor i 850/X70-serien, men jag kommer inte ihåg vilken. Den passar iaf min 20-ventilare.
Användarvisningsbild
av DTJ
Lucif3r skrev:Närå, haynes beskriver hur man bygger kamlåsning. VVT finns inte på 850 så det tar haynes, av förklarliga själ, inte upp i 850-boken.
Spåren ska inte ligga i linje med varandra som det blir om man tillverkar efter haynes instruktioner
av *pettson*
taxi skrev:Den satsen har jag, fungerar perfekt! Och för att förtydliga: detta är TOLKAR, både till kamaxlar och vevaxel. Alltså svårt att göra fel.
Som bonus ingår även handtaget till multiremmen.
Sen vill jag minnas att satsen inte passade nån motor i 850/X70-serien, men jag kommer inte ihåg vilken. Den passar iaf min 20-ventilare.
Passar inte 10 ventilare.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DTJ skrev:Spåren ska inte ligga i linje med varandra som det blir om man tillverkar efter haynes instruktioner
Då har vi olika böcker, för i min så ligger dom(givetvis) inte i linje, utan skiljer i rätt nivå. Därimot så är haynes spår lite för små för spåren i kammarna, vilket leder till att kammarna kan röra på sig lite lite grann. Hurvida det är tillräckligt för att motorn ska gå som ett lass skit vet jag inte, men helt 100%igt blir det inte iaf.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]