Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aksello
Hej! Jag är ny på forumet, hoppas att ni kan hjälpa mig. Jag har dom senaste åren haft problemet att servooljan sakta tat slut, då brummar det när man svänger och jag brukar fylla på typ 5cl sen är det lugnt. Nu fick kag en två på besiktningen för oljeläckage styrservon och ska försöka ta tg i problemet. Det jag främst av allt vill är att det ska bli billigt, eftersom jag inte störs av det lilla läckaget och eftersom bilen är så pass gammal och sliten i övrigt så funderar jag på om alternativ till att byta hela styrväxeln. Kanske bara tvätta allt rikrigt mycket och hoppas att besiktningsmannen tror att den är bytt. Jag lägger hällre 200 om året på servoolja och kör etteller två år till med bilen än att lägga sex- sju tusen och ändå bli tvugnen att skrota den om ett par månader. Tankar? Förslag? Tack
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Bättre att du gör dig av med den nu då istället, innan den blir trafikfarlig(are).
Vad tror du händer när styrväxeln säckar ihop? Tänk då om du kommer i lite hastighet.... runt en skola.... med springande barn.....
av Volvokingen850
Det du kan göra är att testa fylla på med tätningsmedel i servobehållaren. Felet du har på styrväxeln är förmodligen för att packboxarna är slut, hissar du upp bilen och tar bort damaskerna på båda sidorna så kommer det vara massa olja där. ska du ordna till det så är det bästa du kan göra att köpa en ny styrväxel då man inte ska byta ut grejer från den man redan har. En begagnad styrväxel är att föredra då det är en gammal bil , begagnad går det på mellan 1500-2000 kr. Antagligen har du redan problemet fixat nu men ett tips kanske om det händer igen =)
av Henke3
Köpte en fabriksny till min V70 -00 på eBay från Tyskland, ca 2500:- med frakt, kom hem på knappt en vecka.

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]