Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mohha
Tja!

Har köpt en v 70 xc från -00 men jag får inte igång farthållaren, har läst lite om att det kan vara givarna till koppling eller broms men det värkar som andra har fått "larm" och att ETS lampan börjat lysa då. I min bil händer inget inte ens cruise tänder sig när trycker över till on. Ska den lampan tändas och släckas (typ som ABS lampan) när man startar bilen?

Någon som har varit med om nått liknande?
av Kena
Vanliga fel som folk skrivit om här: Sitter en kontakt på broms och en på kopplingspedalen, kolla dem, de ska stänga av cruisen när man trampar ned någon av pedalerna. Det är det enklaste att kolla upp. Sedan kan trådarna i spaken gå av, har hänt för mej, jag bytte spaken men om jag vart lite smart skulle jag plockat isär den och lött ihop/bytt trådarna som gått av i leden.
Börja kolla det :wink:
av Mohha
Antar att cruise lampan tänder sig när man flyttar switchen på spaken till on. Detta gör inte min, så det tyder ju på att spaken är kass eller att lampan gått sönder, lyser den lampan när man slår på tändningen?
av Mohha
ok... men tänds cruise lampan när man slår på tändningen? som abs lampan
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]