Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har felkod på abs pumpen, kan det bero på att styrenheten har glappa lödningar eller är det själva motorn som är dålig för abs lampan tänds bara ibland kan man kolla den på något sätt, jag har ingen felkod på höger bak som det brukar vara om det är själva styrenheten.
Nu har jag testat abs pumpen jag hittade två lösa kablar som gick till den så jag kopplade dom direkt till batteriet och pumpen fungerade det hördes rätt högt om den ska det göra det?, kan man mäta på stiften på styrenheten om det kommer någon ström där eller går bara pumpen när abs:n arbetar, annars borde det väl vara styrenheten som har dåliga lödningar.
Jag har hört at när man ska bruka silikon tilsammans med elektronik måste man inte applisera silikon som härdar och luktar vinäger. Du måste skaffa särskilt silikon för elektronik som kostar pengar. Et annat alternativ är at bruka butyltätning(butylgummi), för at lima saman styrenheten-boxen.

Jag applicerade inte någåt på kretskortet mitt, och styrenheten funkar nu ett år senare.

Spelar det roll hur länge värmaren ä[…]

Sonens bil har blivit extremt svårstartad oc[…]

EX60

Ett tips för den som vill kika irl och har v&[…]

ja, alla nät stängs inte över en na[…]