Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har min första Volvo (V70 -99) här i Gbg och har inte hittat "min" verkstad ännu. Efter en 2:a på besiktningen för ojämn bromsverkan åkte jag till CMS Group för att fixa det hela. Jag var väldigt nöjd med bemötandet och fick förtroende för mekanikern. Fick till och med vara med när han plockade isär bromsok mm för att resonera med mig vad som borde göras. Service och reparation fick alltså högsta betyg av mig.

Tyvärr var jag tvungen att byta bromsok höger fram, bromsklossar höger fram samt 2 skivor. Kalaset gick på mer än vad jag hade hoppats, ca 6500 kr totalt och jag ställer mig frågan om detta är rimligt? Jag har alltså egentligen ingen uppfattning om detta är billigt eller dyrt och jag hoppas på svar från någon som vet vad det borde kosta. Detta för att avgöra om CMS Group kommer att bli min husverkstad i framtiden.

Spec:
Startkostnad/isärtagning = 575 kr.
Bromsok, hållare + byte = 2560 kr.
Skivor, bromsklossar + byte = 3330 kr.

mvh
Kanske delarna kan ha kosta 3500 kr, isåfall arbetet 3000 kr vilket jag tycker låter mycket. Här jobbar småverkstäderna för ungefär 500 i timmen och iså fall skulle Han hållit på i 6 timmar. Startkostnad och isärtagning låter som luftfakturering.
Jag kan ha alldeles fel uppfattning om priser i Sverige!
Tack Alfredo för input. Något dyrt alltså. Delarna gick på ca 4100 för övrigt om var intresserad. Undrar vad allt hade kostat inkl arbete på Bilia? Vore något slags benchmark.

Vojje: Tack du med för input. Ställer mig dock ngt frågande till bloggen du länkade till. När någon spyr galla över någon annan och där den andra parten inte har sagt sitt gör mig lite misstänksam. Vem ligger bakom bloggen? Jag känner inte alls igen mig men å andra sidan har jag inte hamnat i en besvärlig situation med CMS Group.

Tänkte prova Mechanum nästa gång eftersom det ligger bättre till geografiskt för mig. Kommer nog återvända till CMS om jag inte blir nöjd på Mechanum.
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]