Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Kilen? Du menar tappen? Den ska in i hålet som blir när du skruvat ur pluggen bakom startmotorn. Limmet rollas lämpligen på med roller. Så tunt som möjligt med limmet är perfekt.
av mathias29
*pettson* skrev:Kilen? Du menar tappen? Den ska in i hålet som blir när du skruvat ur pluggen bakom startmotorn. Limmet rollas lämpligen på med roller. Så tunt som möjligt med limmet är perfekt.

ok skall ut å kika på det då :D

rolloer inhandlat idag! tog en roller med korta hår på, blir väl inte så blaskigt då :D

tack så mycket pettson!
av mathias29
Marlboroman skrev:Skillnaden mellan klassningarna:
C = 83,00 - 83,01mm
D = 83,01 - 83,02mm

Men frågan är ju om det ens är ide att skaffa kolvar med en viss klassning på. Har blocket gått en bit och blivit slitet så är det ju snarre frågan om borrning och överdimensionskolvar. Köpa nya kolvar till et slitet block om dem kolvar som satt i innan är användbara är mest bortkastade pengar.

kanske kan vara så, men finns inga vändkanter eller dyligt i loppen, allt ser och känns väldigt fräscht.
av mathias29
mathias29 skrev:
Marlboroman skrev:Skillnaden mellan klassningarna:
C = 83,00 - 83,01mm
D = 83,01 - 83,02mm

Men frågan är ju om det ens är ide att skaffa kolvar med en viss klassning på. Har blocket gått en bit och blivit slitet så är det ju snarre frågan om borrning och överdimensionskolvar. Köpa nya kolvar till et slitet block om dem kolvar som satt i innan är användbara är mest bortkastade pengar.
kanske kan vara så, men finns inga vändkanter eller dyligt i loppen, allt ser och känns väldigt fräscht.

Eller nu när jag känner efter så i botten av cylinderloppet där kolven vänder där känner jag med nageln en liiiiten liiiiten vändkant. Dock inga kanter i toppen av cylinderloppet.

Och nu verkar det som att Volvo inte kan få fram C kolvar till min motor så vet i fan vad jag skall göra nu, är det borrning som gäller då??

Va kan ett sånt kalas gå på? Man e ju inte gjord av pengar direkt :(
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Har man ett tomt block kan man ju ta kontakt med en motorrenoverare och be dem mäta upp loppen och fråga på pris. Men räkna med 2-3000:-
av mathias29
Marlboroman skrev:Har man ett tomt block kan man ju ta kontakt med en motorrenoverare och be dem mäta upp loppen och fråga på pris. Men räkna med 2-3000:-

Jo det förstår jag, men gjorde ju på det trångliga sättet att bara lossa oljetråget och lyfta toppen :( vilket jag ångrar nu. Sedan ringde Volvo upp mig och sa att det är D kolvar som gäller. Vilket verkar skumt.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Då har du ju krasst sett bara 2 alternativ: antingen sätta tillbaks dem kolvar som satt ui från början om dem är i vettigt skick, eller så rycker du ur blocket också och borrar och byter till öd-kolvar.
av mathias29
En kolv hade en liten spricka så den vill jag inte stoppa tillbaka dock inte stor, därav ja tänkte köpa nya. Men nu får jag nog allt ta mig en funderare på vad jag skall göra. Motorrenoveringen i stan har nog semesterstängt denna vecka med om jag inte minns fel.

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]

Jag återkopplar. Spaken går på 5[…]

OBD P0121

Gjorde slag i saken och beställde detta kit: […]

Jag återkopplar. Vi packade fullt under insy[…]