Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Freddan1985 skrev:felsökte bilen igen hos en privat person han sa att koden var p03101
Hoppas han inte sa det, det är nämligen ingen giltig kod mej veterligen. Isokoder är 4-siffriga. ??:-/
Ok jag som gjorde det endast för att kunna skriva vilken kod de var här..
får väl åka upp till honom igen men denna gång ska ja vara med o se själv har inte varit det dom tidigare gångerna
Byte till en bosch lambda istället för en beru och nu funkar den hur bra som helst igen!! behövde även bara betala mellanskillnaden på vad den gamla kostade så de var ju en jävla tur
av *pettson*
Freddan1985 skrev:Byte till en bosch lambda istället för en beru och nu funkar den hur bra som helst igen!! behövde även bara betala mellanskillnaden på vad den gamla kostade så de var ju en jävla tur
Kan väl inte vara tur att få betala mellanskillnaden till en komponent som inte fungerat i ditt system? Efter denna trassliga tid så borde du inte fått betala en spänn extra.
Den borde ju inte ens varit där bevisligen?
Men det är lite märkligt eftersom beru sonder faktiskt fungerar som ersättning, om det nu är rätt modell det vill säga.
Håller mig dig egentligen så borde jag nog inte behövt betala!!..
Jag kollade nr som stod på den gamla lambdan som satt orginal och den beru lambdan stod de att den
ersatte just den lambdan men de funkade ju inte för det.
Tycker med de var väldigt konstigt att det inte funkade.
Men nu går den i alla fall hur bra som helst så man får väl vara glad för det!.

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]